5اشتباهی که عفونت را برای چشم به ارمغان می آورد!

jalalvand
عفونت چشمن را خیلی ها سطحی سر سری از رویش می گذرند، اما این عفونت از آن دست عفونت هایی است که حتما باید درمان شود. ولی قبل از اینکه بله عفونت در چشم به وجود بیاد همیشه بهترین گزینه پیشگیری است! در مطلب زیر به 5 اشتباه رایجی ما را به عفونت چشم گرفتار می کند اشاره می کنیم.

وقتی مژه‌ها گل در می‌آورند

عوامل زیادی در ابتلا به عفونت چشم می‌تواند نقش داشته باشد که می‌توان به گل مژه اشاره کرد. چنانچه گل مژه شدید باشد و درمان نشود می‌تواند باعث عفونت چشم شود.  گل مژه گاهی همراه با ترشح یا بدون ترشح است به همین دلیل با مشاهده هر گونه تغییر غیر طبیعی در چشم باید به متخصص چشم مراجعه کرد.

عفونت در محل کار

شست و شوی دست‌ها به ویژه در محل کار یکی از مهم‌ترین کارهایی است که افراد باید به آن توجه ویژه داشته باشند چون یکی از عوامل ابتلا به عفونت، تماس دست آلوده با چشم‌هاست. برخی از افراد تصور می‌کنند شست و شوی دست بدون صابون یا مایع دست‌شویی کافی است در حالی‌که این باور کاملا غلط است و دست‌ها به این شکل می‌توانند باعث ابتلا به عفونت شوند.

جوشکارهای مستعد

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث ابتلا به عفونت شود، کار با دستگاه جوش (جوشکاری) است. چشم افرادی که جوشکاری انجام می‌دهند مستعد ابتلا به عفونت است چون در اثر نگاه به نور شدید، سطح چشم این دسته از افراد دچار خراش می‌شود و همین خراش راه ورود انواع میکروب را به داخل چشم تشدید می‌کند. این دسته از افراد باید در صورت مشاهده چنین حالتی به پزشک مراجعه کنند تابرای‌شان درمان در نظر گرفته شود.

زیبایی به قیمت عفونت

یکی از دلایل مهم ابتلا به عفونت چشم، لنزها هستند. امروزه افراد زیادی از این نوع لنزها به ویژه برای زیبایی استفاده می‌کنند. حتی در شرایطی که لنز با رعایت بهداشت استفاده شود باز هم احتمال ابتلا به عفونت وجود دارد به دلیل اینکه لنز می‌تواند روی سطح چشم خراش ایجاد کند.

یکی دیگر از دلایلی که لنز می‌تواند باعث ابتلا به عفونت شود، کاهش اکسیژن‌رسانی به چشم در اثر استفاده از لنز است. این احتمال وجود دارد که روی لنز ذرات ریزی باقی بماند که باعث ابتلا به عفونت شود.چشم در اثر استفاده از لنز دچار خراش می‌شود و همین مسئله باعث به وجود آمدن قرمزی در چشم خواهد شد در چنین حالتی احتمال ابتلا به عفونت وجود دارد.

لنز همچنین می‌تواند چشم را تحت فشار قرار بدهد و منجر به عفونت شود. استفاده از لنز توصیه نمی‌شود ولی به طور کلی در صورت استفاده از آن، نباید برای مدت طولانی در چشم بماند چون استفاده طولانی مدت از لنز می‌تواند ابتلا به عفونت را در پی داشته باشد.

حداکثر زمانی که لنز می‌تواند در چشم باقی بماند، از صبح تا شب است. برای پیشگیری از عفونت باید به زمان مصرف لنز توجه کافی داشت، برای مثال برخی از لنزها نباید بیش از یک هفته استفاده شوند. برخی دیگر از لنزها را می‌توان تا چندین ماه استفاده کرد. افرادی که از لنز استفاده می‌کنند باید هر 3 ماه یک‌بار برای معاینه به متخصص چشم پزشک مراجعه کنند چون لنز می‌تواند مشکلات زیادی را برای چشم ایجاد کند.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: شایع‌ترین دلایل عفونت خطرناک چشم بعد از جراحی

عفونت لنز چشم، خانم عکاس را تا آستانه کوری برد+‌عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ