زمان پریود همسرتان درکتان نمیکند؟! شما مبتلا به PMS هستید و نمیدانید!

faateme1366
بیشتر مردانی که با این پدیده آشنا هستند، می‌دانند که حمایت عاطفی آنها از همسرشان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. با اندکی کمک و همراهی همسران در این دوره هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد.

اکثر آقایان آگاهی کاملی در مورد بیماری سندرم PMS خانم‌ها ندارند و این عدم آگاهی می‌تواند به طلاق و جدایی منجر شود.

۳۰ درصد خانم‌ها روزهایی از ماه از عوارض سندرمPMS رنج می‌برند که این سندرم، مجموعه‌ای از مشکلات فیزیکی درونی بوده که ۷-۲ روز قبل از تغییرات هورمون ها شروع می‌شود. 

روزهایی در ماه خانم‌ها دچار ناراحتی‌های جسمی و روانی می‌شوند که فرد احساس افسردگی شدید می‌کند و زود رنج می‌شود. توجه کامل به رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی مناسب می‌تواند به طور مشخصی باعث کاهش این سندرم شود. کمبود ویتامین، مصرف نمک و کافئین نیز باعث تشدید علائم بیماری می‌شود. 

علائم سندرم PMS

علایم عصبی این سندرم شامل افسردگی، احساس غم و اندوه، عصبانیت، تحریک پذیری بیش از حد، کاهش تمرکز و خواب آلودگی است. ازجمله علایم گوارشی این سندرم می‌توان به تهوع، استفراغ، اسهال، نفخ و افزایش وزن ناشی از جذب مایعات اشاره کرد. احساس درد عضلات، سردرد، خشکی یا چربی بیش از حد موها نیز از علائم دیگر این سندرم بوده که البته این علائم با هم بروز نمی‌کند. 

اولین اقدامی که پس از تشخیص PMS ضرورت دارد و هیچ اقدامی نمی‌تواند به این اندازه اثر داشته باشد، در میان گذاشتن آن با همسر و در صورت امکان با خانواده، دوستان و همکارانتان است. برای به حداقل رساندن این علائم هیچ چیز به اندازه آگاهی، حمایت و همدلی نزدیکان و بویژه همسر اثربخش نخواهد بود. اطرافیان با دانستن این مساله بهتر شما را درک می‌کنند و می‌توانند به شما در مسیر درمان کمک کنند. 

زنان و دختران روزهایی از ماه عصبی و بد اخلاق می‌شوند و در واقع آنقدر تحریک‌پذیر هستند که با کوچک‌ترین مساله‌ای به شدت واکنش نشان می‌دهند. بعضی شوهرها از بروز این تغییر خُلق در همسرشان احساس ترس می‌کنند و سعی دارند در چنین موقعیتی اکثر وقت خود را در خارج خانه بگذرانند. 

مردها کنترل خود را از دست داده و بین آنها و همسرشان دعوای شدید ایجاد می‌شود. همسران در دوره نشانگان Pms بخشی از وظایف را به عهده بگیرند تا همسر بتواند استراحت کافی داشته باشد. البته باید دانست که مشکلات روحی روانی این دوره فقط زن‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، بلکه در اکثر قریب به اتفاق موارد، عوارض آن دامنگیر همسران این خانم‌ها هم می‌شود. 

نحوه نادرست برخورد آقایان با تغییرات خلقی همسر، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های روحی روانی خانم‌ها در دوره نشانگان pms است. نا آگاهی و رفتار غلط شوهر، هنگامی که همسرش دوره pms را می‌گذراند، می‌تواند به طلاق و جدایی منجر شود. بیشتر مردانی که با این پدیده آشنا هستند، می‌دانند که حمایت عاطفی آنها از همسرشان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. با اندکی کمک و همراهی همسران در این دوره هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد. 

رژیم غذایی مناسب و کنترل شده و تمرینات ورزشی مانند پیاده روی منظم اثرات سودمندی در کاهش علائم PMS دارند. برای کاهش علائم باید حجم هر وعده‌ی غذایی کاهش یابد و در مقابل تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهید 

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ