کم دردسرترین درمان فیبروم رحمی با طب سنتی!(قسمت اول)

jalalvand
فیبروم رحم بیماری است که خانم ها بارها و بارها اسم آن را شنیده اند و حتی بسیاری از افراد به آن مبتلا شده اند. این بیماری گاهی می تواند برای خانم ها دردسرساز شود و گاهی برای رفع مشکلات ناشی از آن برای فرد جراحی در نظر گرفته شود.

متخصصین طب سنتی تنها راه درمان فیبروم رحم را جراحی نمی دانند و با توجه به شرایط بیمار، درمان های دیگری را برای فرد در نظر می گیرند.«دکتر مژگان تن ساز» متخصص طب سنتی، از دیدگاه طب سنتی به این بیماری می پردازد.

*فیبروم به چه بیماری گفته می شود، ضمن اینکه آیا در طب سنتی اشاره مستقیمی به بیماری فیبروم شده است؟

زمانی که در رحم ، آندومتر یا میومتر توده ایجاد شود به این توده، فیبروم گفته می شود. ابتلا به فیبروم می تواند همراه با علائم یا بدون علائم باشد. گاهی فیبروم با درد و خونریزی همراه است ، شدت علائم به محل قرارگیری توده و اندازه آن بستگی دارد.

علت ابتلا به فیبروم از دیدگاه طب جدید دقیقا مشخص نیست ، فیبروم تقریبا در نیمی از زنان بالاتر از 35 سال دیده می شود. طب سنتی ، مانند طب جدید اشاره مستقیمی به بیماری فیبروم ندارد ولی از روی علائم و عوارض این بیماری ، می توان متوجه شد که آنچه در طب سنتی به آن پرداخته شده است به بیماری فیبروم شباهت دارد.

نگاه طب سنتی با طب جدید به بیماری ها کمی متفاوت است. فیبروم بدون خونریزی را می توان معادل ورم صلب سوداوی و فیبروم خونریزی دهنده را می توان معادل بواسیر رحم دانست.

*آیا افراد با مزاج خاصی بیشتر از سایرین مستعد ابتلا به فیبروم هستند؟

به طور کلی همه افراد با مزاج های مختلف می توانند به فیبروم رحم مبتلا شوند ولی به نظر می رسد در غلبه سودا استعداد ابتلا به فیبروم افزایش یابد که نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد. افزایش ماده سوداوی در بدن می تواند منجر به ابتلا به فیبروم رحم شود.

*اگر فیبروم بدون علامت باشد چه طور می توان آن را تشخیص داد؟

چنانچه فیبروم بدون علامت باشد، متخصص طب سنتی با گرفتن شرح حال از بیمار و علائم مرتبط با تغییر مزاج  رحم می تواند به این  بیماری شک کند و برای تشخیص از سونوگرافی کمک گرفته می شود.

*تغذیه چه قدر در ابتلا به فیبروم نقش دارد؟

تغذیه و سبک زندگی در ابتلا به انواع بیماری ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و تغذیه نامناسب می تواند باعث ابتلا به انواع بیماری ها شود که فیبروم یکی از آن ها محسوب می شود.

اینکه دقیقا چه مواد غذایی باعث ایجاد فیبروم رحم می شوند مشخص نیست ولی هر ماده غذایی که تولید سودا را در بدن افزایش دهد، می تواند احتمال ابتلا به فیبروم رحم را افزایش بدهد.

گوشت گاو و گوساله، غذاهای مانده ، غذاهای کنسروی و سرخ کردنی و مواد غذایی که در آن ها مواد افزودنی به کار رفته است ، می تواند باعث ابتلا به فیبرم رحم شود.

همچنین برخی از مقالات به این مسئله اشاره کرده اند که استفاده از مواد آرایشی و رنگ موها نیز می تواند تا حدودی در ابتلا به فیبروم رحم نقش داشته باشد.

لطفا ادامه مطلب را در کم دردسرترین درمان فیبروم رحمی با طب سنتی!(قسمت دوم)

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: میوم یا فیبروم رحم چیست؟

میوم یا فیبروم رحمی چه علائمی دارد؟ رشد میوم باعث ایجاد چه مشکلاتی می شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ