میوه‌ها، ناجیان روده شما!

jalalvand
این روزها از هر خیابانی رد می شوید، تعداد بسیار زیادی رستوران غذاهای فست فودی را می بینید که تعداد آن ها روز به روز زیاد و زیادتر می شوند؛ اما این قضیه بسیار نگران کننده است! زیرا نسل جدید تمایل زیادی به غذاهای حاضری دارند و همین موضوع باعث می شود تا سلامت آن ها بیشتر به خطر بیافتد.

یکی ازموارد بدی که ممکن است اتفاق بیافتد یبوست است. شاید فکر کنید که چنین موضوعی خیلی مهم و حاد نیست، اما کاملا در اشتباهی، چون یبوست می تواند زمینه ساز سرطان روده شود! پس بهتر است در شیوه غذایی خود تغییراتی ایجاد کرده و یا حداقل مواد غذایی مناسبی که باعث کم کردن چنین علائمی می شوند را در سبد خانوار خود وارد کنید.  

هر فرد برای پیشگیری از یبوست باید به صورت روزانه حدود 20 تا 35 گرم فیبر مصرف کند ضمن این‌که به اندازه کافی آب بنوشد و تحرک و فعالیت ورزشی داشته باشد.

مصرف آلو، انجیر خیس خورده، سیب با پوست، موز، خرما، گریپ فروت، انگور، پرتقال، هلو با پوست، زردآلو، آناناس، گلابی، توت فرنگی، کلم بروکلی، کلم و کاهو می‌ تواند در پیشگیری و درمان یبوست می ‌تواند مفید باشد.

استفاده کافی از نان‌ های سبوس دار یا استفاده از سبوس برنج نیز به درمان بیماران مبتلا به یبوست می ‌تواند کمک کند. استفاده از روغن زیتون نیز به این افراد توصیه می‌شود.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: عادت‌های بد کودکانه منجر به یبوست فرزند دلبندتان می شود!

روده‌ات ناسازگار است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ