دلایلی که نشان می‌دهد باید هر روز صبح آب داغ و لیمو بنوشید

مهرناز زاوه
آیا در تلاشید که نوشیدن قهوه صبحگاهی را کنار بگذارید؟ یک فنجان آب داغ با عصاره‌ی لیمو می‌تواند یک جایگزین خوب برای آن باشد.

آیا در تلاشید که نوشیدن قهوه صبحگاهی را کنار بگذارید؟ یک فنجان آب داغ با عصاره‌ی لیمو می‌تواند یک جایگزین خوب برای آن باشد چرا که بسیاری از متخصصان تغذیه آن را صبح‌ها می‌نوشند و این مسئله تنها به خاطر مزه‌ی تند و خوشایند آن نیست. در اینجا به ذکر برخی از دلایل این کار می‌پردازیم:
۱.این نوشیدنی هر روز باعث سم‌زدایی بدن می‌شود
با اینکه لیمو کاملا اسیدی است، اما منبع خوبی از غذای قلیایی هم محسوب می‌شوند که می‌تواند میزان pH بدنتان را تنظیم کند. مصرف این نوشیدنی به طور روزانه باعث به کار افتادن کبد و از بین رفتن سموم بدن می‌شود.
۲.به کار انداختن دستگاه گوارش
این نوشیدنی ساده و در عین حال قدرتمند باعث تحریک سیستم معدی-روده‌ای شما می‌شود و قابلیت و بنیه‌ی بدنتان را برای جذب مواد مغذی افزایش داده و به عبور غذا از دستگاه گوارش کمک می‌کند.
۳.به کاهش وزن کمک می‌کند
عصاره‌ی لیمو حاوی پکتین است، نوعی فیبر حلال که در کاهش وزن تأثیر بسزایی دارد و اگر عادت دارید که هر روز صبح یک فنجان چای با شکر یا عسل فراوان بنوشید، این نوشیدنی باعث از بین بردن کالری در رژیم روزانه‌تان می‌شود.
۴.باعث تسکین دل درد می‌شود
وقتی با شکم پر به رختخواب می‌روید، سوزش معده یا نفخ شکم می‌تواند هنگام صبح اذیتتان کند. آب داغ باعث تمیز کردن بدن شده و فلاونیدهای موجود در عصاره‌ی لیمو هم به کاهش اسید معده کمک می‌کنند.
منبع: health

خواص اسرار آمیز لیمو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ