سوپ ماء الشعیر بخورید!

jalalvand
خیلی‌ از افراد برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا از واکسن و داروهای خاصی کمک می‌گیرند ضمن اینکه انواع و اقسام غذاهایی که می‌توانند باعث تقویت بدن شوند استفاده می‌کنند ولی باز هم با این حال به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دچار می‌شوند.این دسته از افراد مشکلاتی در داخل بدن‌شان وجود دارد که باید آن مشکلات برطرف شوند و تا زمانی که درمان صورت نگیرد باز هم احتمل ابتلا به بیماری وجود خواهد داشت. «دکتر سعید صانعی » پزشک و مشاور درمان های گیاهی و طب سنتی در این باره توضیحات مفیدی را ارائه می دهد.

اختلالات مزاجی که یکی از عوامل ابتلا به انواع و اقسام بیماری است باید توسط متخصص طب‌سنتی درمان شود با درمان اختلالات مزاجی فرد کمتر مستعد ابتلا به زکام ، نزله و آلر‍ژی است. هنگام نزله و زکام باید از خوردن غذاها و خوراکی‌هایی که طبع سرد دارند یا دمای آن‌ها پایین است مثل بستنی، پرهیز کرد.

افرادی که دچار نزله و زکام می‌شوند باید تا زمان بهبودی بدن خود را به خوبی گرم کنند و پتو روی بدن خود بکشند. خوردن غذاها و خوراکی‌های ترش باعث بدتر شدن زکام و نزله می‌شود در نتیجه در زمان سرماخوردگی نباید از ترشی استفاده کرد.

مصرف غذاهای تند که در آن‌ها فلفل وجود دارد می‌تواند باعث افزایش صفرا در بدن شود و نزله و زکام را تشدید کند. مصرف لیمو شیرین می‌تواند به بهبود فرد کمک کند و افرادی که دچار نزله و زکام می‌شوند باید به دفعات در طی روز از لیمو شیرین استفاده کنند البته به شرط این‌که به دیابت مبتلا نباشند.

افراد صفراوی باید بعد از این‌که نزله و زکام آن‌ها برطرف شد به فکر پایین آوردن میزان صفرا در بدن‌شان باشند تا مجددا سرما نخورند برای این منظور باید بعد از حمام پای خود را با آب سرد بشویند تا صفرا از سمت سر به سمت پاها جریان پیدا کند.

برای درمان نزله و زکام می‌توان از سوپ ماء الشعیر کمک گرفت برای این منظور باید مقداری جو پوست کنده را داخل قابلمه ریخت و به آن مقدار زیادی آب اضافه کرد و روی شعله‌‌ اجاق گاز گذاشت تا به خوبی بپزد. بعد از اینکه جو به خوبی پخت و نرم شد باید آن را داخل آبکش ریخت تا جو و آب آن از یکدیگر جدا شوند.

داخل آب جو باید مقداری سینه مرغ و پیاز به مقدار زیاد ریخت و به آن نمک و زردچوبه اضافه کرد. بعد از اینکه سوپ ماء الشعیر به خوبی پخت باید از آن در طول روز بین 3 تا 5 وعده میل کرد. این سوپ علاوه بر درمان زکام و نزله می‌تواند به درمان آنفلوآنزا نیز کمک کند.

افرادی که دچار سرفه می‌شوند باید از آویشن استفاده کنند البته آویشن به تنهایی طبع گرم دارد و بیشتر سرفه‌ها ناشی از گرمی مزاج است به همین دلیل باید از ترکیب آویشن و گل ختمی یا پنیرک استفاده کرد که در درمان سرفه بسیار مفید است.

منبع:همشهری تندرستی

لینک مرتبط:  با سشوار خود می توانید ویروس ها را بکشید!

درمان سرماخوردگی فوری در یک روز…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ