خیار ضد آبریزش بینی و پرتقال ترش مضر؟!

jalalvand
یکی از مشکلاتی که افراد مبتلا به سرماخوردگی با آن مواجه می‌شوند، آبریزش بینی و تب است. برای برطرف کردن آبریزش بینی و تب می‌توان از درمان‌های خانگی استفاده کرد. برای منظور مغز یک خیار بوته‌ای را باید به صورت ناشتا همراه با آبغوره خورد. استفاده از خیار به این شکل به مدت 40 روز باعث کاهش صفرا در بدن می‌شود و افراد را در برابر ابتلای مجدد به سرماخوردگی ایمن می‌کند.

این ترکیب برای افرادی که به آلر‍ژی مبتلا هستند نیز مفید است و به درمان آلرژی این دسته از افراد کمک می‌کند. خیار طبع سرد دارد و سایر افراد با مزاج‌های دیگر نباید از آن به عنوان داروی ضد سرماخوردگی استفاده کنند.

بنفشه سه رنگ بنوشید!

التهاب ، خارش ، سوزش و تب، می‌تواند برای افرادی که به سرماخوردگی مبتلا هستند آزاردهنده باشد به همین دلیل برای کاهش این علائم باید از گیاه بنفشه سه رنگ کمک کرد.

دم‌نوش این گیاه می‌تواند باعث کاهش این علائم شود برای این منظور باید یک قاشق سوپ‌خوری بزرگ را از بنفشه سه رنگ پرکرد و آن را داخل قوری ریخت، سپس یک لیوان آب‌جوش به آن اضافه کرد.

بعد از این‌که نیم ساعت دم کشید باید آن را صاف کرد و با قند یا شکر نوشید. مقداری از این دم‌نوش را می‌توان داخل بینی ریخت، همچنین در صورت خارش و تورم چشم‌ها می‌توان تفاله گیاه را پشت پلک‌ها گذاشت.

معجزه گل‌ها در بینی

گرفتگی وخشکی بینی یکی از مشکلاتی است که همه افراد مبتلا به سرماخوردگی دچار آن می‌شوند و برای رها شدن از آن انواع و اقسام قطره را داخل بینی می‌ریزند در حالی‌که با گیاهان دارویی می‌توان به راحتی این مشکل را حل کرد.

برای این منظور می‌توان روغن گل بنفشه یا روغن گل‌سرخ را داخل بینی مالید، همچنین می‌توان ترکیب روغن گل‌ بنفشه و گل‌سرخ را داخل بینی مالید که تاثیر آن بیشتر می‌شود.

روغن گل‌سرخ در برطرف کردن خشکی بینی بسیار مفید است ضمن اینکه خارش داخل بینی را نیز از بین می‌برد. استفاده از روغن‌ها بهتر است شب و قبل از خواب باشد.

دم‌نوش ضدسرماخوردگی

برای بهبود سریع سرماخوردگی باید باکتری یا ویروسی را که باعث ابتلا به سرماخوردگی شده است از بدن خارج کرد برای این منظور دم‌نوش‌های زیادی وجود دارد که به راحتی در منزل می‌توان آن‌ها را درست کرد.

یکی از این دم‌نوش‌ها، دم‌نوش گل گاو زبان و لیموامانی است. برای این منظور باید یک مشت گل گاو زبان را داخل یک قوری استیل ریخت و به آن 2- 3 لیوان آب اضافه کرد سپس داخل آن 2-3 عدد لیمو امانی که روی آن با چنگال سوراخ شده است، انداخت.

این ترکیب باید آنقدر بجوشد تا حجم آب از 3 لیوان به یک لیوان برسد.بعد از کاهش آب باید آن را به مدت 20 دقیقه دم کرد. این دم‌نوش را باید با نبات سفید نوشید.

کمک گرفتن از تخم بالنگو

افرادی که به سینوزیت مزمن مبتلا هستند بیش از بقیه مستعد ابتلا به سرماخوردگی هستند این دسته از افراد برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی باید از تخم بالنگو کمک بگیرند.

تخم بالنگو برای افراد بلغمی مزاج بسیار مناسب است و به درمان سرماخوردگی این دسته از افراد کمک می‌کند. برای استفاده از تخم بالنگو باید یک قاشق مرباخوری از تخم بالنگو را داخل یک لیوان آب و شکر ریخت تا لعاب بدهد، این نوشیدنی را باید از صبح تا ظهر نوشید.

افرادی که دائما به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند باید از این نوشیدنی در فصل پاییز و زمستان زیاد استفاده کنند.

پرتقال ترش بد!

بر خلاف تصور ما که فکر می کنیم هر کسی که سرما می خورد باید او را مجبور کنیم یک کیسه پرتقال ترش بخورد تا حالش خوب شود، افرادی که به سرما‌خوردگی مبتلا هستند نباید از پرتقال ترش استفاده کنند! چون استفاده از این نوع پرتقال باعث تشدید علائم سرماخوردگی می‌شود.

منبع:همشهری تندرستی

لینک مرتبط:  با سشوار خود می توانید ویروس ها را بکشید!

درمان سرماخوردگی فوری در یک روز…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ