چه موقع بهترین زمان برای تست HIV است؟

jalalvand
فردی که قصد دارد آزمایش بدهد باید به این نکته توجه کند که حتما 2 تا 6 هفته از رفتار پرخطر گذشته باشد. افرادی که رفتارهای پرخطر دارند در صورت منفی شدن تست، باید ۳ ماه بعد و در صورت تداوم رفتار پر خطرهر 6 ماه یکبار آزمایش را تکرار کنند.

برای انجام این نوع آزمایش احتیاجی به ناشتا بودن نیست. چنانچه نتیجه تست اچ. آی . وی فرد منفی باشد تنها وضعیت آلودگی فرد آزمایش­دهنده را نشان می­دهد و فردی که با او رابطه جنسی داشته است نیز باید تست اچ. آی. وی را انجام بدهد زیرا منفی شدن آزمایش یک نفر، دلیل بر منفی بودن نتیجه آزمایش طرف مقابل او نیست.

زندگی ادامه دارد اگر…

اگر نتیجه تست بیمار به صورت قطعی مثبت شد باید هر چه زودتر اقدامات لازم را برای مراقبت از بدن خود در برابر عوامل عفونی انجام بدهد، ضمن اینکه فرد باید در رابطه با ارتباط با دیگران محتاط­ عمل کند تا بیماری را به سایر افراد منتقل نکند.

اگر فرد درمان­های اولیه را انجام بدهد و یک شیوه زندگی سالم را در پیش بگیرد و رفتار پر خطر نیز نداشته باشد، می­تواند به کمک مراقبت­های پزشکی سالم بماند و ظهور علائم بیماری ایدز را به تعویق بیاندازد.

همچنین با رعایت موارد یاد شده وضعیت­های تهدید کننده زندگی فرد به تاخیر خواهد افتاد. فرد باید در وهله اول به متخصص عفونی مراجعه کند و زیر نظر متخصص عفونی باشد. انجام دادن تست سل (TB test) یکی دیگر از کارهایی است که فرد باید انجام بدهد، سل اگر در بدن فرد باقی بماند و تشخیص داده نشود، منجر به بیماری­های وخیم خواهد شد ولی در صورت تشخیص به موقع، می­تواند با موفقیت قابل درمان باشد.

استفاده از سیگار و قلیان، مصرف مواد مخدر(به ویژه مخدرهایی که از نوع آمفتامین هستند) می­تواند سیستم ایمنی افراد مبتلا به ویروس ایدز را ضعیف کند. این دسته از افراد باید از نظر بیماری­های دیگر مقاربتی(STD) مورد بررسی قرار بگیرند.

چنانچه بیماری­های مقاربتی تشخیص داده نشوند، مشکلات جدی را به وجود می­آورند. برای پیشگیری از انتقال ویروس و جلوگیری از انتقال بیماری­های مقاربتی فرد باید حتما از پوشش بهداشتی(کاندوم) استفاده کند و مبتلا بودن خود را به شخصی که با او در ارتباط است اعلام کند.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: درمان قطعی ایدز کشف شد!

آیا ممکن است در دندان‌پزشکی ایدز بگیریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ