۱۲ میوه و سبزی که تا چند ماه سالم می‌مانند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
به گزارش سازمان حفاظت از منابع طبیعی، ۴۰ درصد از مواد غذایی تولید شده در ایالات متحده پس از فروش به هدر می‌رود. اگر بتوانیم یک‌سوم از مقدار هدر رفت مواد غذایی را کاهش دهیم، می‌توانیم به تمام افراد گرسنه در کشور غذا بدهیم.

در ادامه‌ی قسمت اول فهرستی از میوه و سبزیجاتی ارائه کرده‌ایم که تا چند ماه در یخچال خانه شما دوام می‌آورند. از این رو، می‌توانید با کاهش مقدار هدر‌رفت مواد غذایی، همیشه میوه و سبزیجات تازه در دسترس داشته باشید.
سیر
سیر در دمای ۶۰ تا ۶۵ درجه سانتی‌گراد و رطوبت متوسط، بیشترین دوام را دارد. اگر خانه‌ای بزرگ و خشک دارید، بهتر است سیر را در کابینت آشپزخانه نگهداری کنید. همچنین می‌توانید بوته‌های سیر را درون کیسه‌های پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید. اگر سیر برش خورده را در یخچال بگذارید، تمام مواد غذایی موجود در یخچال عطر و طعم سیر می‌گیرند. اگر سیر را در سرما نگه دارید، پس از قرار گرفتن در دمای اتاق سریعا جوانه خواهد زد. بنابراین، تا حد امکان سیر را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید و تنها برای مصرف آنها را از یخچال بیرون بیاورید.
پیاز
پیاز در هوای خشک و درجه حرارت ۳۰ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد تا یک سال دوام می‌آورد. اگر جای خوبی برای نگهداری از پیاز ندارید، آنها را در کیسه‌های سوراخ‌دار ریخته و در کابینت آشپزخانه نگه دارید. با این کار، پیاز تا چند ماه دوام خواهد آورد.
سیب زمینی
بهترین دمای ممکن برای نگهداری از سیب زمینی ۴۰ درجه سانتی‌گراد است. سیب زمینی با نور میانه خوبی ندارد، چون باعث می‌شود سریعا سبز شود. زیرزمین و انباری معمولا جای مناسبی برای نگهداری از سیب زمینی هستند. با این کار می‌توانید سیب زمینی را ۲ تا ۴ ماه سالم نگه دارید. بهتر است آنها را دور از پیاز و سیب بگذارید. این دو ماده غذایی گازی تولید می‌کنند که باعث تسریع روند پوسیدگی سیب زمینی می‌شود.
نکته: سیب زمینی شیرین دوام زیادی ندارد؛ بنابراین هر چه سریع‌تر آنها را مصرف کنید.
تربچه سفید
تربچه سفید از گونه‌های قرمز که در فصل بهار در تهیه سالاد استفاده می‌شوند، تندی بیشتری دارند؛ بنابراین، اگر به دنبال سبزیجات تازه و سالم هستید، روی تربچه‌های قرمز خیلی حساب باز نکنید. شما می‌توانید آنها را مثل هویج نگه دارید؛ برای این کار، کافی است قسمت سبز را جدا کرده و آنها را در یک کیسه پلاستیکی و به همراه یک دستمال کاغذی برای جذب رطوبت در یخچال بگذارید.
کدوی سفید
انواع کدو بین ۲ تا ۶ ماه دوام می‌آورند؛ برای نگهداری از کدو بهتر است آن را در یک جای تاریک بگذارید. هر یک از کدوها را در یک طبقه مجزا بگذارید تا جریان هوا در بین آنها برقرار باشد.
شلغم زرد
شلغم زرد منبع ویتامین‌های A و C، پتاسیم و فیبر است؛ از آنجایی که این ماده غذایی به مدت چند ماه در یخچال و فریزر دوام می‌آورد، گزینه خوبی برای انبار کردن است. شما می‌توانید آنها را در کیسه‌های پلاستیکی درون یخچال نگه دارید.
سبزیجات منجمد
سبزیجات منجمد آخرین انتخاب موجود هستند. از آنجایی که این سبزیجات تا چند ساعت پس از بیرون آوردن از یخچال منجمد می‌مانند، انتخاب سالم‌تری از اسفناج، مارچوبه، نخود فرنگی و سایر سبزیجات هستند که ممکن است عمر زیادی نداشته باشند.
منبع:‌ eatclean

راه‌های تشویق کودکان به خوردن سبزیجات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ