کاهش خطر آلرژی غذایی به روشی که فکرش را هم نمی‌کنید

مهرناز زاوه
یکی از شایع‌ترین واکنش‌های مخرب مربوط به آلرژی، انواع حساسیت به بادام زمینی است، اما انجام اقدامات اولیه غذایی می‌تواند خطر این بیماری را در کودکان کاهش دهد.

یکی از شایع‌ترین واکنش‌های مخرب مربوط به آلرژی، انواع حساسیت به بادام زمینی است، اما انجام اقدامات اولیه غذایی می‌تواند خطر این بیماری را در کودکان کاهش دهد.
یکی از باورهای غلطی که توسط پزشک به افراد انتقال داده می‌شود این است که هر‌چه تماس کودک با غذاهای حساسیت‌زا کمتر باشد، این مسئله می‌تواند خطر بدتر شدن حساسیت‌های غذایی را در سنین بالاتر در آنها کاهش دهد. اما طی تحقیقات اخیر محققان به نتایج ضد این مسئله دست یافتند. در این تحقیق، آنها ۶۲۸ کودک را که در معرض خطر بالای حساسیت به بادام زمینی قرار داشتند در سنین ۴ تا ۱۱ ماهگی مورد آزمایش قرار دادند. در واقع آنها باید به طور تصادفی تا سن پنج سالگی بادام می‌خوردند و در انتها مشخص شد آنهایی که زودتر شروع کردند به خوردن بادام، خطر حساسیت آنها به بادام تا ۸۱ درصد کاهش یافت.
در آزمایشی دیگر، شرکت کنندگان به مدت یک سال نباید بادام زمینی می‌خوردند تا محققان دریابند آیا پرهیز می‌تواند مسبب حساسیت به بادام زمینی شود یا نه. در کل، ۱۸.۶ درصد از کودکانی که هرگز دچار حساسیت نشده بودند در این آزمایش به آن دچار شدند. اما تنها ۴.۸ درصد آنهایی که غذاهای حاوی بادام زمینی خوردند بعد از یک سال پیشگیری از خوردن بادام، دچار این حساسیت شدند.
بر اساس نتایج به دست آمده از هر دو آزمایش، محققان بر این باورند که تماس و خوردن زود هنگام غذاهایی که حاوی بادام زمینی است می‌تواند از خطر بروز حساسیت در سنین بالاتر پیشگیری کند. اگر پدر و مادرها دوست دارند بدانند که چگونه از حساسیت در کودکان پیشگیری کنند، توصیه‌ی ما این است که در سنین ۴ تا ۶ ماهگی، آنها را با غذاهای حساسیت‌زا آشنا کنید.  
منبع: parenting

درمان طبیعی آلرژی با عسل خالص

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ