آیا بعد از رابطه جنسی سردرد می گیرید؟!

jalalvand
بله ، این موضوع واقعیت دارد و در پزشکی به عنوان سردرد مقاربتی شناخته شده است . جالب است که بدانید تأثیر آن در مردان بیشتر از زنان است. در حالی که به طور کلی سردرد در زنان بیشتر از مردان است.

هنوز علت دقیق این مشکل را هیچ کس نمی داند بعضی می گویند ممکن است مربوط به تغییر ناگهانی در جریان خون و متعاقب آن افت فشار خون در زمان اوج لذت جنسی باشد و بعضی دیگر آن را ناشی از آزاد شدن آدرنالین در بدن در طی دوره فعالیت جنسی می دانند.

این سردرد ها در بعضی از افراد ممکن است چند هفته طول بکشد و سپس بهبود یابد و در بعضی دیگر به طور نامشخص و یا فقط در مواقعی که رابطه جنسی داشته باشد رخ دهد . اگر چه شما ممکن است از سردردهای میگرنی رنج نبرید ، تصور می شود که سردردهای مقاربتی مربوط به فعل و انفعالات شیمیایی باشد و مشابه سردردهای میگرنی درمان شوند .

هشدار :

تصور نکنید که هر سردردی که بعد از سکس تجربه می کنید لزوماً سردرد مقاربتی است . کارشناسان معتقدند گاهی اوقات ضایعات خوش خیم در مغز یا آنوریسم aneurysms  ( اختلال در رگ های خونی ) نیز می توانند موجب سردرد پس از عمل زناشویی شوند در این گونه موارد به پزشک مراجعه کنید .

منبع: مجله پزشکی مادر- webmd.com

لینک مرتبط:هیس؛ اینجا زنی باردار سردرد دارد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ