درمان بی خوابی در یک ساعت

a.mahammadi
می‌توان با کمک روشی نوین در یک ساعت بی‌خوابی را درمان کرد و کیفیت خواب را تا 73 درصد افزایش داد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان هر شب بسیاری افراد نمی‌توانند به خوبی بخوابند و از بی‌خوابی و خوابی بی‌کیفیت رنج می‌برند. گاهی اوقات این مشکل موقتی است و در برخی شب‌ها پیش می‌آید اما افراد بسیاری وجود دارند که هر شب با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. بی‌خوابی صدمات بسیاری را به سلامتی وارد می‌کند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان را افزایش می‌دهد.
بی‌خوابی اختلالی در خواب محسوب می‌شود که درمان قطعی برای آن وجود ندارد و در بیشتر موارد با مصرف دارو مهار می‌شود اما علاوه بر آثار جانبی این داروها بر سلامتی افراد، پس از مدتی این داروها اثر خود از دست می‌دهند و دیگر نمی‌توانند موثر باشند و حتی در بسیاری موارد مصرف این داروها پس از مدتی بی‌خوابی را نیز تشدید می‌کند.
بنابر مطالعه‌ای جدید که در مجله خواب منتشر شد، یک جلسه درمانی یک ساعته می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و تا 73 درصد کیفیت خواب را در 3 ماه به طور چشمگیری افزایش دهد. این درمان به صورت درمان ناحیه شناختی-رفتاری مغز انجام می‌شود و تا مدت‌ها اثر مثبت آن باقی می‌ماند. در واقع با این روش که به روشCBT معروف است، بی‌خوابی‌های مزمن تا حد بسیار قابل توجهی برطرف می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

طب سنتی برای رفع بی خوابی چه توصیه ای می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ