با این روش‌ها رژیم غذایی سالم را از همین امروز آغاز کنید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
بهترین روش برای پاکسازی غذایی آن است که از خوردن غذایی که می‌خورید احساس شادی و نشاط داشته باشید. بنابراین اگر این میان یک هله هوله خاصی وجود دارد که به شدت به آن وابسته هستید و نمی‌توانید زندگی را بدون آن تصور کنید٬ پس به خوردن آن ادامه دهید.

در ادامه‌ی قسمت اول به چند راهکار مؤثر برای کنار گذاشتن غذاهای ناسالم و شروع یک رژیم غذایی سالم می‌پردازیم.
حواستان به چیزهایی باشد که به غذاهایتان اضافه می‌کنید نه آنهایی که دیگر نمی‌خورید
خب٬ تا اینجای کار یخچال و کابینت‌های خود را تا حدی پاکسازی کرده‌اید. حالا نوبت بخش مفرح داستان است: حالا باید آشپزخانه را با غذاهای خوشمزه٬ اشباع‌کننده و افزایش‌دهنده سلامتی مانند تخم مرغ و شکلات تلخ پر کنید (البته همه این‌ها را نباید با هم مصرف کنید). تخم مرغ ازجمله سالم‌ترین پروتئین‌ها محسوب می‌شود و از طرفی شکلات تلخ ۲۵ برابر مفیدتر از داروهای کلسترول است.
خودتان را از چیزی محروم نکنید
به این مورد توجه کنید چرا که اهمیت فراوانی دارد. با اغلب افرادی که صحبت می‌کنیم می‌گویند بهترین روش برای پاکسازی غذایی آن است که از خوردن غذایی که می‌خورید احساس شادی و نشاط داشته باشید. بنابراین اگر این میان یک هله هوله خاصی وجود دارد که به شدت به آن وابسته هستید و نمی‌توانید زندگی را بدون آن تصور کنید٬ پس به خوردن آن ادامه دهید. مسلما هر از گاهی خوردن هله هوله شما را به کشتن نخواهد داد. احساس گناه نکنید. زیرا اگر چنین احساسی داشته باشید، پیش از آنکه مزه‌اش را بچشید آن را می‌بلعید و احتمالا بعد از آن خواهان حجم بیشتری برای خوردن خواهید بود. بهتر است میزان کمی از آن را بخورید تا بیشتر لذت ببرید.
وقتی چیزی را هوس می‌کنید، کار کنید یا راه بروید
محروم نکردن خود نسبت به غذا یا هله هوله به معنای آن نیست که دیگر نسبت به هر چیزی که میل شدید دارید تسلیم شوید٬ خصوصا در شروع کار زمانی که میل شدید به هله هوله در شما بیشتر خواهد بود. یکی از ساده‌ترین روش‌ها زمانی که ویار شدید به چیزی دارید این است که از خانه بیرون بروید و قدم بزنید. اگر دیدید جواب نداد می‌توانید یک مشت آجیل بردارید یا یک اسنک با مواد مغذی بخورید. به مرور متوجه خواهید شد که میل و اشتهایتان کمتر شده است و وقتی که تسلیم می‌شوید٬ دیگر از هله هوله‌هایی که زمانی عاشقشان بودید لذت چندانی نخواهید برد.
غذای شام را برای ناهار بسته‌بندی کنید
شاید همه‌ی شما فرصت چندانی برای پختن غذای شام و یا بسته‌بندی غذای ناهار نداشته باشید. چاره کار این است که سعی کنید غذای شام را بیشتر درست کنید. استفاده از باقیمانده غذای شب برای غذای نهار یکی از راه‌های ساده در این زمینه است. انواع سوپ و غذاهای آب‌پز را می‌توان به مقدار زیاد درست کرد. ترجیحا سعی کنید که سوپ یا مواد آب پز شما بیشتر دارای سبزیجات و مرغ٬ ماهی یا پروتئین‌های کم‌چرب باشد. 
وقتی با دوستانتان بیرون می‌روید نگویید: من که هیچ چیز نمی‌خورم
قسمت مصیبت‌بار داستان برای کسی که به پاکسازی غذایی پرداخته زمانی است که یک شب با دوستانش برای شام بیرون می‌رود و آنها تمام چیزهای سرخ‌کردنی منو را سفارش می‌دهند. اما بیرون رفتن برای غذا خوردن الزاما به معنای این نیست که هیچ چیزی انتخاب نکنید٬ به هر حال منوهای زیادی هستند که غذاهای سالم هم دارند. در این مواقع بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید٬ بنشینید و با دوستانتان صحبت کنید. وقتی در وضعیت آرام‌تر باشید و ببینید واقعا بدنتان به چه چیزی نیاز دارد٬ بهتر می‌توانید شرایط را مدیریت کنید.
بگذارید یک نفر دیگر این کار را انجام دهد
اگر به اندازه کافی پول دارید و به یک فروشگاه مواد غذایی سالم دسترسی دارید غذاهای آماده آن می‌تواند کمک بزرگی برایتان تلقی شود؛ البته اگر دوست دارید غذای سالمی برای شام و نهار درست کنید. این حرکت٬ به مراتب از رفتن به یک فست فود بهتر است. سعی کنید ظرف خود را با سالاد٬ سبزیجات و پروتئین کم‌چرب پر کنید و اضافه آن را برای نهار استفاده کنید.
منبع: eatclean

راز ۱۰ رژیم غذایی ۱۰ کشور مختلف جهان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ