زیبایی ناخن ها به سبک چهار چنگولی! (قسمت اول)

jalalvand
بالاخره لاک ناخنی خوش رنگ و عالی پیدا کرده‌اید. اما فکر می‌کنید هم‌رنگ کردن ناخن‌های دست و پای‌تان بیش از حد جور و سِت به نظر می‌رسد؟ پس حتما این مطلب را بخوانید!

از رنگ‌های بسیار متفاوت استفاده نکنید

استفاده از لاک یک رنگ برروی ناخن‌های پا و دست‌تان باعث می‌شود آرایش شما کامل‌تر به نظر برسد. می‌توانید از دو رنگ متفاوت استفاده کنید، اما باید مطمئن شوید که این دو رنگ با هم همخوانی دارند. به طور مثال لاک قرمز برای دست و آبی برای پا خیلی جالب نیست.

پینه‌ها را بادقت صاف کنید

پینه و میخچه، پوست سفت شده‌ای هستند که در صورت خیلی ضخیم شدن ترک خورده و دردناک می‌شوند. حین پدیکور، به آرایشگر اجازه ندهید که از تیغ برای کندن پینه پاهایتان استفاده کند. تیغ خطر آلودگی را بالا می‌برد.

در خانه پای خود را بیش از پنج دقیقه در آب گرم قرار دهید. سپس از سوهان مخصوص پا، سنگ‌پا یا اسکراب‌های مخصوص لایه‌برداری برای از بین بردن پینه‌ها استفاده کنید. پا برهنه راه نروید چرا که منجر به پینه بستن و ترک خوردن پاهای‌تان می‌گردد.

از پوست دور ناخن‌ها به دقت مراقبت کنید

پوست دور ناخن‌ها میکروب‌ها را دور نگه می‌دارد، بنابراین به خوبی از آنها مراقبت کنید! اجازه ندهید مانیکوریست حین پدیکور، پوست دور ناخن‌هایتان را بریده یا به عقب فشار دهد، با این کار بیشتر به آلودگی و عفونت دچار می‌شوید.

بین پدیکورها هرگز پوست گوشه ناخن‌ها را نبُرید. می‌توانید گوشه‌های آسیب‌دیده و بلند شده را با مالش نرم‌کننده درمان کنید. اگر احساس کردید که پوست دور ناخن‌هایتان شدیداً آسیب دیده و یا قرمز شده، به متخصص پوست مراجعه نمائید.

آثار پدیکورهای پیشین را تمیز کنید

در صورتی که لاک‌های تیره همانند قرمز و بنفش به مدت بیش از دو هفته برروی ناخن باقی بمانند، ناخن‌ها را زرد می‌کنند. از لاک پاک‌کن یا استون (یا لاک پاک‌کن‌های فاقد استون و پس از آن آب‌لیمو) برای پاک‌ کردن لکه‌ها استفاده نمائید.

زمانی که لاک می‌زنید ابتدا از لایه‌ای بی‌رنگ استفاده نمائید. اما اگر ناخن‌های بدرنگ شده شما ضخیم، شکننده یا پیچ‌خورده نیز هستند، احتمالاً به عفونت قارچی مبتلا شده‌اید. از لاک زدن صرف‌نظر کرده و در عوض به مطب پزشک بروید.

پیش از پدیکور از تیغ استفاده نکنید

بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر از پاهای پرمویتان خجالت می‌کشید، هرگز پیش از پدیکور، تیغ نزنید. باکتری‌ها از طریق بریدگی‌ها و خراش‌های کوچک ایجاد شده بر روی پاهای‌تان راحت‌تر وارد بدن شما می‌شوند.

باکتری‌ خاصی در آب لوله کشی زندگی می‌کند و می‌تواند وارد حمام‌های کثیف شود. این باکتری منجر به دمل و دیگر آلودگی‌هایی می‌شود که به سختی درمان می‌گردند؛ بنابراین حتماً پس از پدیکور از تیغ استفاده کنید.

وسایل و ابزار مخصوص خود را به همراه داشته باشید

حتی زمانی که اعتماد به نفس کافی دارید، می‌توانید وسایل و ابزار خود را به آرایشگاه ببرید. باکتری‌ها برروی ابزارهای سالن که تمیز نشده باشند، باقی می‌مانند. در صورتی که می‌خواهید از ابزار آرایشگاه استفاده کنید، باید برای استرلیزه شدن آنها را حرارت دهند و در محلول ضدباکتری غوطه ور نمایند یا از ابزارهای نو درون بسته‌بندی، استفاده کنند. اگر حین انجام کارتان ابزاری بر زمین افتاد، بخواهید تا آن را عوض کنند. شما که نمی‌خواهید با عفونت دست یا پا، سالن را ترک کنید.

لطفا ادامه مطلب را در زیبایی ناخن ها به سبک چهار چنگولی! (قسمت دوم) بخوانید

منبع: مجله پزشکی مادر- webmd.com

لینک مرتبط: مانیکور و پدیکور کردن ناخن ها مفید است و یا مضر؟

چگونه از ناخن‌های خود مراقبت کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ