۹ عادت پیش از خواب برای افراد موفق

پانته آ توتونپیان
در این‌جا ۹ عادت معمول که افراد موفق و باروحیه معمولا پیش از خوابیدن انجام می‌دهند را بیان می‌کنیم:

۱. پیاده‌روی آخر شب داشته باشید

بعد از شام مدتی فکرتان را از هیاهوی کار و مشغله‌های روزانه آزاد کنید، لباس راحت و گشادی بپوشید، از خانه خارج شوید و در هوای آزاد قدم بزنید. گوشی و تبلت را همراه خود‌تان نبرید.

۲. تمام دستگاه‌های الکترونیک را از تخت‌خواب دور نگه دارید

عادت کنید که پریزها را بکشید، گوشی و تبلت را کنار بگذارید و لپ‌تاپ را خاموش کنید. حتا اگر با این وسایل کار هم نداشته باشید، روشن بودن آن‌ها حواس شما را پرت می‌کند و آرامش‌تان را می‌گیرد.

۳. محیط خواب‌تان را پاکیزه نگه دارید

دقت کنید که تخت‌خواب‌تان تمیز و تشک‌تان طبی باشد. همیشه اتاق خواب را عاری از گرد و خاک نگه دارید و از بالش‌های خوب استفاده کنید.

۴. چند صفحه مطالعه کنید

خواندن کتاب یا هر مطلبی که مورد علاقه‌ی شماست، ضمن این‌که به دانش‌تان اضافه می‌کند، احساس آرامش ایجاد می‌کند. این کار را در خودتان به یک روتین نبدیل کنید. از نظر علمی هم ثابت شده که تنها ۶ دقیقه مطالعه پیش از خواب، تا ۶۸ درصد از استرس انسان کم می‌کند.

۵. اولویت‌بندی کنید

یادتان باشد که “هر روز فوق‌العاده‌ای از ۲۴ ساعت قبل شروع می‌شود”.

رییس جمهور آمریکا هر روز عصر لیست کارهای روز بعد را مرور می‌کند. شما هم این کار را انجام بدهید تا هر روز صبح‌تان را با ذهن روشن و آماده شروع کنید.

۶. اصرار نداشته باشید که هر کاری را تا پایان روز تمام کنید

وقتی روز به پایان می‌رسد، دست از کار و فکر کردن بردارید، حتا اگر کار نیمه‌کاره مانده، آن را رها کنید. خیلی از ایده‌های خلاقانه و موفق درست در زمانی به ذهن خطور می‌کنند که شما دست از کار می‌کشید و به خوتان استراحت می‌دهید.

۷. یادگیری را آغاز کنید

شاید عاقلانه و منطقی به نظر نرسد اما یکی از بهترین زمان‌ها برای یادگیری، بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده است. درست در همین لحظه‌ها شروع به یادگرفتن مفاهیم تازه و کانسپت‌های پیچیده کنید. چون به محض این‌که به خواب رفتید، بخش ناخودآگاه ذهن‌تان شروع به تحلیل و درک آن اطلاعات می‌کند و مطلب –به اصطلاح- در ذهن‌تان می‌نشیند.

۸. موارد استرس‌زا را یادداشت کنید

همیشه درست موقع خواب، تمامی افکار منفی، ناراحت‌کننده و استرس‌زا به ذهن انسان هجوم می‌آورند. یک کار بسیار مفید برای غلبه به این حالت، این است که قبل از خواب، تمام موارد این‌چنینی را روی کاغذ یادداشت کنید.

۹. به یک کار خوب که در آن روز انجام داده‌اید، فکر کنید

کارهای مهم را مرور کنید و به‌خصوص به یکی از کارهای خوبی که در روزی که گذشت انجام داده‌اید، فکر کنید. این کار موجب رشد افکار مثبت و خوش‌بینی در ذهن‌تان می‌شود.

منبع : دیجی کالا مگ 

15 راه برای نابود کردن زندگی !

5 راه ساده برای دور کردن انرژی منفی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ