روش‌های پس انداز برای والدین-قسمت دوم

مهرناز زاوه
در برخی موارد گزینه‌ای نداریم جز اینکه از ماشینمان استفاده کنیم، اما یکی از روش‌های بارز پس انداز پول این است که با سایر خانواده‌ها به طور مشترک از یک ماشین استفاده کنید.

در ادامه‌ی قسمت اول شما را با بهترین راه ها برای کاهش هزینه‌ها آشنا می‌کنیم.
ناهار بسته بندی شده
ناهار بسته بندی شده نه تنها برای تمام اعضای خانواده یک گزینه سالم و متعادل به حساب می‌آید، بلکه به طور چشمگیری هزینه‌های شما را هم کاهش می‌دهد. البته هیچ لزومی ندارد که این ناهار همیشه شامل یک نوع ساندویچ باشد. دستورالعمل‌های غذایی متنوعی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید آنها را درست کرده و در فریزر بگذارید. یکی دیگر از روش‌های کم کردن هزینه، درست کردن ذرت بوداده در خانه در قالب گزینه‌ای سالم‌تر و ارزان‌تر نسبت به چیپس‌های سرخ شده است. دکتر هاناه در این باره می‌گوید: سعی کنید ناهار بسته بندی شده خود را شب قبل درست کنید تا مجبور نشوید در آخرین لحظه برای خرید خوراکی‌های به دردنخور و گران بوفه مدرسه به فرزندتان پول اضافی بدهید.
پیاده روی
ما اغلب به طور خودکار به جای کمی پیاده روی، سوار ماشین می‌شویم، حتی زمانی که قرار است به فروشگاهی در چند کوچه بالاتر برویم یا فرزندمان را تا مدرسه‌اش که تنها یک خیابان آن طرف‌تر است برسانیم. دفعه بعدی که قرار شد به جایی بروید با خودتان فکر کنید ببینید آیا می‌توان این مسیر را با پای پیاده رفت یا خیر. دکتر هاناه در این باره می‌گوید: اگر مدرسه فرزندتان نزدیک است، چرا به جای اتوبوس نشستن یا رانندگی، قدم نمی‌زنید؟ این کار نه تنها برای همه شما حرکتی سالم‌تر و بهتر است، بلکه دیگر ناچار به پرداخت پول بلیط اتوبوس یا بنزین برای ماشین‌تان نخواهید بود و می‌توانید آن پول را پس انداز کنید. به این فکر کنید که جمع شدن همین هزینه‌های به ظاهر کوچک روی هم باعث وارد آمدن فشار مالی به شما خواهد شد. از طرف دیگر مشکلی به نام جای پارک یا پول پارکینگ ندارید و با این کار به پاکی محیط زیست هم کمک می‌کنید.
استفاده مشترک از ماشین
در برخی موارد گزینه‌ای نداریم جز اینکه از ماشینمان استفاده کنیم، اما یکی از روش‌های بارز پس انداز پول این است که با سایر خانواده‌ها به طور مشترک از یک ماشین استفاده کنید. مثلا می‌توانید به طور مشترک و به نوبت بچه‌ها را به مدرسه برسانید یا بعد از مدرسه آنها را به باشگاه ببرید. اگر نمی‌توانید تا مدرسه قدم بزنید بهتر است از سایر خانواده‌هایی که در آن منطقه زندگی می‌کنند آمار بگیرید و ببینید آیا آنها مایلند که به طور مشترک با شما و نوبتی با ماشین بچه‌ها را به مدرسه ببرید یا نه. این مسئله باعث کاهش هزینه سوخت ماشین‌تان خواهد شد و به علاوه در روزهایی که نوبت شما نیست که بچه‌ها را به مدرسه ببرید زمان آزاد بیشتری خواهید داشت که به کارهای دیگرتان برسید.
غذا
وقتی بچه‌ها بزرگ می‌شوند متوجه خواهید شد که هزینه‌هایی که باید برای محتویات یخچال و گنجه‌های غذا و خوراکی پرداخت کنید بیشتر می‌شود. پسرها خصوصا قابلیت زیادی در غذا خوردن در بیرون از خانه دارند و در عین حال از هزینه‌های شام دادن و پذیرایی از دوستانشان در رستوران‌ها و مهمانی‌ها هم چیزی به شما نمی‌گویند. یکی از کارهای مفید این است که برنامه‌ای تدوین کرده و غذای مخصوص هر روز را در آن رسم کنید. با این کار می‌توانید هزینه‌های هر غذا را محاسبه کرده و بدانید دخل و خرجتان چقدر است.
همراه با خانواده‌های دیگر به خرید بروید
پیش از شروع سال تحصیلی برخی فروشگاه‌ها وعده‌های خوبی می‌دهند و حرف از حراج بزرگ می‌زنند، اما در اکثر موارد سر آخر شما محبور می‌شوید هزینه زیادی بکنید. هماهنگی با سایر مادرها و تقسیم هزینه‌ها باعث می‌شود همگی بتوانید کمی پول پس انداز کنید، بی آنکه مجبور باشید تعداد زیادی مداد یا دفتر بخرید. این مسئله خصوصا برای یونیفرم‌های مدرسه که بعد از چند ماه برای بچه‌ها کوچک خواهد شد بسیار مفید خواهد بود و دیگر مجبور نیستید لباس‌هایی را که فرزندتان تا به حال یک بار هم نپوشیده دور بیندازید.
منبع: sofeminine

اشتباهات رایج والدین در تربیت فرزندان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ