فاجعه‌ صورت‌های عروسکی

faateme1366
رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی بسیج جامعه پزشکی با اشاره به فاجعه‌ صورت‌های عروسکی که جوانان کشور و شهرها را تهدید می‌کند، گفت: مسئولان با برنامه‌ریزی و برگزاری نشست‌های کاربردی به دنبال راه حل نو برای رفع این مشکل باشند.

علی کرمی به تشریح علل گرایش جوانان به جراحی‌های زیبایی پرداخت و گفت: در بسیاری از موارد جراحی‌های زیبایی هیچ ضرورتی ندارند و افراد به دلیل مشکلات روحی روانی، خودکم بینی و نداشتن اعتماد به نفس اقدام به این کار می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از جراحان نیز بر این عقیده هستند که اکثریت افراد بدون هیچ دلیل علمی به کلینیک‌ها مراجعه کرده و به این کار اصرار می‌ورزند در حالیکه در چهره‌شان نیازی به جراحی دیده نمی‌شود.

بنیانگذار و موسس انجمن بیوتکنولوژی، ایمنی زیستی و انجمن پدافند غیر عامل از تهدیدات زیستی ناشی از نفوذ دشمنان در این حیطه ابراز نگرانی کرد و افزود: امروزه فاجعه‌ای کشور و شهر ما تهران را تهدید می‌کند که همانا افزایش دختران هم شکل و به اصطلاح دختران عروسکی است که مثل هم آرایش می‌کنند، جراحی‌های زیبایی انجام می‌دهند، و حتی در نوع لباس پوشیدن نیز از هم تقلید می‌کنند و کاملاً شبیه به هم هستند.

کرمی، نوعی بی‌هویتی را در رواج این گونه موارد مهم دانست و خاطرنشان کرد: این افراد سعی می‌کنند خود را از این طریق در جامعه مطرح کنند و به جای اینکه به مطالعه و کسب آگاهی برای زندگی بهتر روی بیاورند خود و سلامتیشان را فدای زیبایی‌های غیرمنطقی و ناسالم می‌کنند.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی بسیج جامعه پزشکی با ابراز تأسف از اینکه جوانان و دختران ما به جای آگاهی، از جهل پیروی می‌کنند، گفت: این گروه خود را از علم، مطالعه، کتاب و فرهنگ غنی کشور خود دور نگه داشته‌اند و ملاک تفاخر را در نوع پوشش و ظاهر خود می‌دانند.

وی با ابراز نگرانی از اینکه امروزه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشور و جوانان ما به شدت تحت تأثیر رسانه‌های غربی قرار دارد، گفت: پسران و دختران نسل جوان به جای پذیرش الگوهای داخلی که بسیار غنی از فرهنگ ایرانی اسلامی است در موارد متعدد به خصوص در عرصه زیبایی‌های ظاهری از الگوهای غربی پیروی می‌کنند که تحول نگران کننده‌ای در بین جوانان کشور به شمار می‌آید.

این استاد دانشگاه در بیان راهکارهای حل این مسئله خطاب به مسئولین فرهنگی و مدیران رسانه‌های جمعی گفت: مسئولین بهتر است با برنامه ریزی و برگزاری نشست‌های کاربردی به دنبال راه حل نو باشند چرا که رسانه‌های غربی امروزه با کسب روش‌های تازه توانسته‌اند بر افکار جوانان و مردم کشور ما تأثیر بگذارند.

کرمی، نقش رسانه‌های داخلی برای فرهنگ سازی بین نسل جدید را مهم عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها باید جوانان را با زبان نو، علمی و دانشگاهی به سمت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی جذب کنند و آن‌ها را به سمت عفاف، پاکی و علم افزایی سوق دهند.

 مؤسس انجمن پدافند غیر عامل در پایان ضمن بیان توصیه‌هایی گفت: بهتر است جوانان با رشد اعتماد و عزت نفس به زیبایی‌های درونی خود بیشتر بها دهند، به دنبال کسب علم و گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشورمان تلاش کنند و در عرصه‌های مهم و علمی تبدیل به لیدرهایی در جامعه و جهان شوند که دیگران را با رفتار و منش مثبت و نه به صرف ظاهر تحت تأثیر قرار دهند؛ جوانان ما ارزش‌های زیادی به صورت ذاتی به همراه دارند فقط کافی است که خود را باور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ