چرا همه به یک‌باره آب آلوئه‌ورا می‌نوشند؟

مهرناز زاوه
شنیده‌ایم که متخصصان زیبایی و تندرستی می‌گویند نوشیدن عصاره‌ی گیاهان در روز باعث کاهش علائم سالخوردگی می‌شود، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بهتر است عصاره‌ی آلوئه ورا بنوشید.

شنیده‌ایم که متخصصان زیبایی و تندرستی می‌گویند نوشیدن عصاره‌ی گیاهان در روز باعث کاهش علائم سالخوردگی می‌شود، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بهتر است عصاره‌ی آلوئه ورا بنوشید. نه تنها ژل چسبناک آن در برابر آفتاب-سوختگی از شما محافظت می‌کند، بلکه عصاره‌ی تقریبا تند و تمیزی هم از گیاه آلوئه‌ورا به دست می‌آید که مزایای فراوانی برای پوست دارد.
این عصاره سرشار از ویتامین‌ها از جمله ویتامین B ،C و ویتامین E و نیز فولیک اسید است که باعث افزایش قدرت ایمنی بدن می‌شود که سلامت و قدرت آن خود را در پوست نشان می‌دهد. اگر نسبت به خشکی پوست و سایر مشکلات پوستی نظیر پسوریاسیس دارید، می‌توانید با انتخاب غذاهایی که دارای خواص ضدالتهاب هستند مانند عصاره‌ی آلوئه‌ورا، باعث التیام قسمت درونی پوست به بخش بیرونی شوید. از طرفی این عصاره سرشار از آنتی اکسیدان است که از سلول‌های پوستی در برابر مولکول‌های رادیکال آزاد که در محیط وجود داشته و می‌توانند منجر به بروز آسیب به پوست شوند، مراقبت می‌کند.
اما پیش از آنکه بخواهید مقادیر زیادی از آن را استفاده کنید بهتر است این نکته را بدانید که: اگرچه خواص خوراکی آن بسیار تأثیرگذار و مفید است، اما هنوز تحقیق خاصی برای پشتیبانی از این ادعا صورت نگرفته که این عصاره می‌تواند باعث بهبود ظاهر پوستتان شود. در واقع گفته می‌شود این عصاره به طور مستقیم بر پوستتان تأثیر نمی‌گذارد، اما هر چیزی که باعث بهبود سلامت کلی بدن شود به طور بالقوه بر ظاهر شما هم تأثیر می‌گذارد. توصیه می‌شود اگر داروی خاصی برای مشکلات هاضمه، اختلالات خونی یا دیابت خود مصرف می‌کنید، از مصرف این عصاره پرهیز کنید چرا که آلوئه‌ورا می‌تواند تأثیرات روان کننده و رقیق کننده خون به همراه داشته و قند خون برخی افراد دیابتی را که میزان پائینی دارد کاهش دهد.
منبع: thehealthsite

با آلوئه‌ورا در خانه رشد موی‌تان را تقویت کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ