۷ راز اصطلاح صورت که هر مردی باید بداند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
آیا تیغِ ۶ لبه دارید؟ گول لبه‌های بیشتر را نخورید. وقتی صحبت تیغ به میان می‌آید، نیازی نیست که حتما از تیغ‌های چندلبه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که تیغ یک لبه هم جواب می‌دهد و گزینه‌ی مناسبی است.

در ادامه‌ی قسمت اول شما را با رموز اصلاح درست صورت آشنا می‌کنیم.
۳.داشتن لبه‌های بیشتر تیغ به معنای اصلاح بهتر نخواهد بود
آیا تیغِ ۶ لبه دارید؟ گول لبه‌های بیشتر را نخورید. وقتی صحبت تیغ به میان می‌آید، نیازی نیست که حتما از تیغ‌های چندلبه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که تیغ یک لبه هم جواب می‌دهد و گزینه‌ی مناسبی است.
-تیغ ۳ لبه: اگر محدودیت زمانی دارید و می‌خواهید سریع اصلاح کنید و با کمترین میزان سراسیمگی این کار را انجام دهید، استفاده از تیغ ۳ لبه گزینه خوبی است.
-تیغ دسته‌دار: اصلاح با این نوع تیغ‌ها بسیار جالب است. البته کار کردن با آنها وقت‌گیر بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد. از طرفی باید مهارت کافی در استفاده از آن داشته باشید تا مبادا گلویتان را ببرید. یک تیغ دسته‌دار با کیفیت خوب می‌تواند یک عمر برایتان کار کند بی‌آنکه نیاز به عوض کردن تیغه آن داشته باشید.
-تیغ‌های خودتراش: نسبت به تیغ‌های دیگر ارزان‌تر بوده و لبه‌های قابل تعویض آن هم ارزان است. این تیغ یک لبه صورتتان را بسیار تمیز اصلاح خواهد کرد، و باعث می‌شود که بیخود برای تیغ‌های چندلبه هزینه نکنید.
۴.از روغن اصلاح برای نرم شدن پوست و سُر خوردن تیغ روی آن استفاده کنید
استفاده از روغن‌های مخصوص پیش از اصلاح یکی از بهترین روش‌ها برای اطمینان از حرکت نرم تر تیغ روی صورت است. برای یک اصلاح خوب کافی ست چند قطره از آن را روی صورتتان بمالید. این روغن به مانند یک نرم‌کننده عمل می‌کند و باعث می‌شود لبه‌های تیغ به نرمی روی صورت کشیده شود و به التهاب کمتر و اصلاح بهتر بیانجامد. این روغن به راحتی با شستشو بعد از اصلاح از بین می‌رود.
۵.تمام کرم‌های اصلاح دارای خواص مشابه نیستند
برای نرم کردن صورت و آماده‌سازی آن برای اصلاح از کرم‌های اصلاح استفاده کنید. صابون اصلاح باعث ایجادِ لایه ضخیمی از کف روی پوست می‌شود. تا حد امکان سعی کنید از کرم‌های اصلاحی که حالت اسپری دارند استفاده نکنید. آنها از محصولات جانبی پتروشیمیایی قابل احتراق ساخته می‌شوند که به از بین رفتن روغن‌های طبیعی پوست و خشکی آن می‌انجامد.
برای اصلاح بهتر، پیشنهاد می‌شود که روغن‌های پیش از اصلاح را به صورت مالیده و روی آن یک لایه کرم اصلاح بمالید. این کار باعث می‌شود دو لایه نرم‌کننده روی پوستتان باشد و در نتیجه اصلاح بهتر و نرم‌تری داشته باشید.
۶.از فرچه استفاده کنید
کرم‌های اصلاح را به هیچ وجه با دستانتان به صورت نمالید. برای این کار از فرچه استفاده کنید. یک فرچه اصلاح خوب باعث می‌شود که کرم اصلاح به فولیکول‌های پوست نفوذ کند و اصلاح راحت‌تر صورت گیرد. از طرفی کمک می‌کند که کرم اصلاح به خوبی روی صورت کف کند. علاوه بر این فرچه اصلاح مانند یک لایه‌بردار عمل می‌کند که به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌انجامد.
۷.یک نقطه را دوبار اصلاح نکنید
هرگز یک نقطه را بدون استفاده مجدد از لوسیون دوبار اصلاح نکنید.
از حرکت چندباره‌ی تیغ به سمت‌های مخالف هم خودداری کنید. بهتر است یک بار اصلاح کنید، بعد دوباره به صورت کف بمالید و جاهایی را که اصلاح نشده تیغ بزنید. اصلاح چندباره‌ی یک نقطه باعث ایجاد خراش و بریدگی می‌شود. بهتر است از روغن‌های مخصوص پیش از اصلاح و نیز کرم‌های با کیفیت بالا همراه با فرچه استفاده کنید تا مطمئن شوید که ریشه موها را از پوست به سمت بالا می‌کشد و در همان بار اول راحت‌تر با تیغ اصلاح می‌شود. اگر می‌خواهید برخی نقاطی را که اصلاح نشده دوباره تیغ بزنید، اول صورتتان را تمیز کنید و بعد دوباره لوسیون اصلاح بمالید و دوباره آن را تیغ بزنید. 
منبع: realmenrealstyle

دلایل کم مویی صورت در آقایان و راه حل رفع آن چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ