۷ راهکاری که می‌توان با آن یک رابطه را نجات داد-قسمت دوم

مهرناز زاوه
مشکلات زناشویی در قالب یک رابطه همیشه وجود دارند؛ اما زوجین می‌توانند از راهبردهای کاربردی برای به حداقل رساندن مشکلات پیش روی خود بهره بگیرند، نه آنکه آن‌ها را نادیده بگیرند.

در ادامه‌ی قسمت اول اساسی‌ترین عوامل مشکل‌ساز در روابط زناشویی را بررسی کرده و راه حل‌های مناسبی برای رفع آنها به شما پیشنهاد می‌کنیم.
مشکل اولویت‌بندی در رابطه
اگر می‌خواهید عشق‌تان پایدار باشد، می‌بایست ارتباط خود را به یک نقطه کانونی بدل کنید. روابط عاشقانه بعضا زیبایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین رابطه خود را در اولویت قرار دهید.
راهبرد حل مشکل:
همان کارهایی را بکنید که در ابتدای آشنایی‌تان می‌کردید: قدردان همدیگر باشید، از همدیگر تعریف و تمجید کنید، در طول روز با هم در تماس باشید و ابراز علاقه کنید.
قرارهای شبانه بگذارید؛ روزی را در تقویم به با هم بودن اختصاص دهید.
به یکدیگر احترام بگذارید. از هم تشکر کنید و درک متقابل داشته باشید. به شریک زندگی‌تان نشان دهید که برایش ارزش قائل هستید.
مشکل مشاجره
دعوای زن و شوهر نمک زندگی است. اما اگر وقتی به چشم‌های یکدیگر نگاه می‌کنید، یاد کابوس‌های شبانه خود می‌افتید، بهتر است به این عادت روزانه خاتمه دهید.
راهبرد حل مشکل:
باید یاد بگیرید که به شیوه‌ای متمدنانه با هم بحث کنید. برای این کار می‌توانید از راهبردهای زیر کمک بگیرید.
توجه داشته باشید که شما یک قربانی نیستید. نوع واکنشی که به همدیگر نشان می‌دهید، به انتخاب خودتان بستگی دارد.
با خودتان صادق باشید. وقتی در میانه بحث هستید، سعی کنید نظرات‌تان در راستای حل مشاجره باشد. اگر صرفا به دنبال سرزنش و تحقیر همدیگر هستید، یک نفس عمیق بکشید و راهبرد خود را تغییر دهید.
تغییر کنید. اگر رفتار و کردار شما در گذشته صرفا موجب ناراحتی و رنج‌تان شده، باید بدانید که این رفتار در آینده هم نتیجه‌ای جز این برایتان به ارمغان نخواهد آورد. بعضا یک تغییر کوچک، تفاوت بزرگی ایجاد می‌نماید.
بخشنده باشید. اگر اشتباه از شما است، عذرخواهی کنید. مطمئنا دشوار است، اما یک بار امتحان کنید و ببینید چه کار بی‌نظیری است.
شما نمی‌توانید رفتار یکدیگر را کنترل کنید. هر کسی مسئول رفتار خود است.
مشکل اعتماد
اعتماد بخش مهمی از یک رابطه است. آیا متوجه چیزی شده‌اید که اعتماد شما را سلب کرده؟ یا مسائلی وجود دارد که مانع از اعتماد شما به یکدیگر شده است؟
راهبرد حل مشکل:
شما و شریک زندگی‌تان می‌توانید از راهبردهای زیر برای تقویت اعتماد به یکدیگر بهره بگیرید:
ثابت قدم باشید.
وقت شناس باشید.
به حرف‌هایتان عمل کنید.
دروغ نگویید.
در استدلال‌های خود منصف باشید.
به احساسات همدیگر واکنش نشان دهید. شاید اختلاف نظر داشته باشید، اما به هم بی‌توجهی نکنید.
اگر دیر به خانه بر‌می‌گردید، با او تماس بگیرید.
هرگز حرفی نزنید که نتوانید آن را پس بگیرید.
هرگز بر زخم‌های کهنه نمک نپاشید.
به مرزهای شریک زندگی خود احترام بگذارید.
حسادت نکنید.
شنونده خوبی باشید.
مشکلات زناشویی در قالب یک رابطه همیشه وجود دارند؛ اما زوجین می‌توانند از راهبردهای کاربردی برای به حداقل رساندن مشکلات پیش روی خود بهره بگیرند، نه آنکه آن‌ها را نادیده بگیرند. اول از هر چیز، باید یاد بگیرید که واقع بین باشید. این طرز تفکر که همسر شما تمام نیازهای‌تان را برآورده می‌کند و بدون آنکه از او خواهش کنید، به نیازهای شما پاسخ می‌دهد، صرفا یک فانتزی هالیوودی است. بنابراین، اگر به چیزی نیاز دارید، به شکل مستقیم از او خواهش کنید. در گام بعدی باید یاد بگیرید که شوخ طبع باشید. بی‌خیالی طی کنید و از زندگی‌تان لذت ببرید. در آخر، نشان دهید که می‌خواهید روی رابطه‌تان کار کنید. برای این کار، می‌بایست نشان دهید که به نیازهای یکدیگر توجه دارید. فکرش را هم نکنید که اوضاع فعلی با یک شریک دیگر بهتر از این خواهد بود. اگر به مشکلات خود رسیدگی نکنید، همین فقدان مهارت و توانایی در سایر ارتباطات شما نیز نمود پیدا خواهد کرد.
منبع: webmd

برای بهبود رابطه‌تان بعد از رابطه‌ی جنسی این کارها را بکنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ