با این غذاها خسته تر میشوید!

faateme1366
خوردن برخی مواد غذایی به علت مواد و ترکیبات موجود در آن‌ها، سبب افزایش خستگی جسمی و روحی افراد می‌شود که بهتر است کمتر از آن‌ها استفاده کنیم.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بعد از خوابی خوب و باکیفیت در طول شب یا استراحت در طول روز، در صبح هنگام بیدار شدن از خواب همچنان احساس خستگی می‌کنید و نمی‌توانید دلیلی برای آن پیدا کنید. بسیاری افراد علت کاهش انرژی و افزایش احساس خستگی را در استرس، پرکاری، مشغله‌های زیاد، سن، جنسیت و بیماری‌ها می‌دانند اما بیشتر خستگی‌ها ریشه در عامل دیگری دارد.

بنابر گزارش سازمان غذا و دارو در آمریکا، بسیاری اوقات مصرف برخی مواد غذایی سبب خستگی و کاهش انرژی می‌شود و استفاده از آن‌ها در صبح می‌تواند به‌راحتی تا شب شما را خسته نگه دارد. ترکیبات موجود در این غذاها ممکن است حس گرسنگی شما را از بین ببرد اما انرژی لازم برای سوخت و ساز و متابولیسم را در بدن شما فراهم نمی‌کند و گوارش و هضم آن‌ها بسیار انرژی‌بر است، به همین علت ممکن است سبب کاهش انرژی در شما شوند.

توجه به این نکته مهم است که مصرف این مواد می‌تواند فواید بسیاری به بدن شما برساند اما سبب کاهش انرژی می‌شود. در مقابل، مصرف سبزیجات، چربی‌های مفید و نوشیدن آب در طول روز به مقدار کافی می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد. در اینجا فهرستی از مهم‌ترین این خوراکی‌ها و مواد غذایی را برای شما آماده کرده‌ایم:

گوشت قرمز

پاستا

موز

ماهی سالمون

خانواده توت‌ها

فرآورده‌های لبنی

جو دو سر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ