اگر می خواهید تبخال تناسلی نگیرید بخوانید

پانته آ توتونپیان
بخال تناسلی یکی از انواع شایع بیماری های مقاربتی بوده که هم زنان و هم مردان را می تواند آلوده نماید.

راههای درمان تبخال تناسلی

شفای کاملی برای بیماری تبخال تناسلی موجود نمی باشد، بااینحال درمان با داروهای ضدویروسی ممکن است بتواند:

 کمک به بهبود زخم ها در شیوع اولیه

کمک به کاهش شدت و مدت سایر زخم هاییکه که در آینده رخ می دهند.

کاهش بازگشت زخم ها

کاهش خطر آلوده کردن دیگران

داروهایی که برای درمان این بیماری استفاده می شوند، شامل آسیکلوویر (Zovirax)، فامیکلوویر (Famvir)، والاسیکلوویر (Valtrex) می باشد. انتخاب نوع دارو، مصرف دارو و نحوه درمان بسته به نظر پزشکتان و شرایط شما می باشد. بعضی اوقات که شدت بیماری افزایش یافته باشد، میبایست فرد برای مدتی در بیمارستان بستری شود.

درمان خانگی تبخال تناسلی 

درمان خانگی این بیماری شامل اجتناب از پوشیدن لباس زیرهای نایلونی و یا ساخته شده از مواد مصنوعی، اجتناب از لباس زیر های تنگ، آرام تمیز کردن زخم با آب و صابون و دوش آبگرم می باشد. این درمان های خانگی می توانند، باعث کاهش درد و اذیت این بیماری شوند.

پیشگیری از ابتلا به تبخال تناسلی

توصیه های لازم برای اجتناب از ابتلا به این بیماری نیز همانند سایر بیماری های مقاربتی می باشند. اجتناب از رابطه جنسی پرخطر، استفاده از کاندم و اجتناب از رابطه جنسی با فرد آلوده از راههای پیشگیری از ابتلا به این بیماری می باشد. توجه کنید که استفاده از کاندوم کاملا سما را در برابر این بیماری ایمن نمی کند.

منبع : راستینه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
اسماعیل

اسماعیل

1395-01-24 - 09:55 پاسخ

سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمامی شما دوستان زحمت کش که کاری بس دشوار دارید و اونم آگاه کردن نا آگاهان هست. شما میتونستیدجوابی بهتر و کاملتر برای این پست بزارید .ممنون و متشکر