فواید تماشای مسابقات ورزشی

a.mahammadi
علاوه بر انجام تمرین فیزیکی، رژیم غذایی و فاکتورهای ژنتیکی می‌توان ضمیر ناخودآگاه را نیز برای انجام بهتر ورزش تقویت کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  تحقیقات پژوهشگران دانشگاه مونترال نشان می دهد افراد در اثر تماشای مسابقات ورزشی می‌توانند سطح عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشند.
نتایج تحقیقات همسو همچنین نشان داده است مشاهده مسابقات ورزشی می‌تواند به تنظیم عملکرد مغز برای جلوگیری از انجام خطا و یادگیری ناخودآگاه بهترین شیوه‌های بازی منجر شود.
محققان نتایج مثبت تماشای مسابقات ورزشی بر بهبود عملکرد ورزشی را در بازی‌های گلف و فوتبال به وضوح مشاهده کرده‌اند.
پژوهشگران بر این اساس به والدین توصیه می‌کنند در یک بازه زمانی تنظیم شده به فرزندان خود که علاقه‌مند به انجام ورزش هستند اجازه تماشای مسابقات ورزشی دلخواه خود را بدهند زیرا در این حالت توان ورزشی و عملکرد ورزشی آنها ارتقا پیدا می‌کند.
علاوه بر تماشای مسابقات ورزشی، انجام بازی‌های رایانه‌ای و چند رسانه‌ای که به ورزشی ویژه می‌پردازد نیز می‌تواند تا حدی باعث یادگیری راهکارهای جدید در انجام ورزش بویژه در نوآموزان شود.
کارشناسان اعتقاد دارند یادگیری ورزش نیاز به فعالیت همزمان چند حس از حواس پنجگانه انسان و نیز هماهنگی با مغز دارد و علاوه بر تمرین فیزیکی، مطالعه قوانین، فاکتورهای فیزیکی و وراثتی  نیز می‌توانند در بهبود آن موثر باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

استرس هنگام تماشای فوتبال

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ