گابریل یونین بازیگر هالیودی؛ راز زیبایی اش را افشا می کند! (قسمت دوم)

jalalvand
آیا فقط به نظر ما این‌طور می‌آید یا واقعا گابریل یونین بعد از هر دهه‌ای که از عمرش می‌گذرد، جوان‌تر به نظر می‌رسد؟! خودش می‌گوید: «تعجب نکنید! من پوست سالم و تناسب اندام خودم را مدیون یک سبک زندگی سالم هستم.

لطفا ابتدای مطلب را در گابریل یونین بازیگر هالیودی؛ راز زیبایی اش را افشا می کند! (قسمت اول) بخوانید

5 پایبندی به ضدآفتاب

تصور خیلی از ما از ضدآفتاب، ملاتی است که زیر چشمان و روی بینی فرد را از بالا تا پایین سفید کرده یا آن ضدآفتاب‌های قدیمی را به خاطر می‌آوریم که هیچ وقت به معنای واقعی جذب نمی‌شدند، اما این محافظ‌ها پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند که آنها را از آن شکل و قیافه قبلی خارج کرده است.

در مورد بوی آنها هم هیچ عذری پذیرفته نیست زیرا در حال حاضر آنها بوی خیلی بهتری می‌دهند و تعداد زیادی از آنها هم کلا هیچ بویی نمی‌دهند. به بیشتر زنانی که مثل من رنگین‌پوست هستند، این‌گونه یاد داده‌اند که پوستمان به طور مادرزادی محافظ آفتاب دارد، اما این‌طور نیست.

همه ما در معرض خطر هستیم و باید در مراقبت از پوستمان در برابر آفتاب تلاش کنیم. من خودم تقریبا تا سی‌واندی سالگی که مطالعه نداشتم، ضدآفتاب نمی‌زدم؛ تا وقتی که یکی از خال‌های روی چشمم تغییر شکل داد و مجبور شدم از آن نمونه‌برداری کنم. بعد به خودم گفتم: «اوه! تمام این مدت فکر می‌کردم که چون سیاهپوستم نباید به این مسایل فکر کنم.»

6 توجه به نشانه‌های پوستی

برای جمعیت زیادی از زنان رنگین پوست، خال و کک و مک به عنوان نمادی از زیبایی جا افتاده، اما باید توجه کرد در عین حال نشانی از آفتاب زیاد و آسیب ناشی از آن هم هست. به همین دلیل باید به طور جدی حواسمان به شکل و اندازه خال‌هایمان باشد و اگر تغییر کردند، باید حتما از آنها نمونه‌برداری و مراقبت کنیم. پس، آنچه که شاید به عنوان ایده‌آل زیبایی برای خیلی از ما تعریف شده، مثل پوست آفتاب‌سوخته یا کک و مک و خال، ممکن است برای سلامتمان خطرناک باشد.

7 نرمش‌هایی که هر روز انجام می‌دهم

وقتی سر کارم و وقت ندارم به باشگاه بروم، 20 تا طناب می‌زنم، 30 ثانیه درجا می‌زنم، بعد دراز می‌کشم و 10 تا دراز و نشست و 10 تا شنا می‌روم و 15 بار وزنه می‌زنم (با وزنه‌های 2 کیلو و 250 گرمی) و 500 تا هم اسکوات انجام می‌دهم. سعی می‌کنم این کارها را در عرض 5/1 تا 2 دقیقه انجام بدهم و بعد همه را تکرار می‌کنم. هر حرکت کوچکی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

یک جا نشستن دوست شما نیست. اگر نمی‌توانید باشگاه بروید، نرمش‌های کوچک انجام دهید. اما هنگامی که وقت بیشتری دارم- حداقل 3 دقیقه- دوی تمرینی آرام انجام می‌دهم. هم بهترین ورزش برای قلب است و هم بهترین کاری است که وزن کم کردنتان را با آن شروع کنید یا ادامه بدهید.

پس برای افرادی که ماراتن تمرین نمی‌کنند یا قهرمان دو نیستند، خوب است که اول یک دقیقه آرام و با سرعت کم بدوند و بعد سرعتشان را کمتر کنند تا ضربان قلبشان پایین بیاید؛ بعد دوباره با سرعت کمی بیشتر و بعد دوباره کمش کنند.

سعی کنید حداقل 6 دور از این دوهای آرام را انجام بدهید و اگر اندام متناسب‌تری دارید، بین قدم زدن‌هایتان با سرعت زیاد بدوید و سرعت قدم زدنتان را هنگام راه رفتن هم بیشتر کنید؛ یعنی اگر سرعت دوی سریع شما مثلا 7 است، سرعت راه رفتنتان باید 5/4-4 باشد.

8 تحمل گرسنگی با بادام خام

شاید به ظاهر هیچ چیز مفرحی در مورد این خوراکی‌ها وجود نداشته باشد؛ مثلا من همیشه در کیفم بادام خام دارم که واقعا بی‌مزه است، ولی تحمل گرسنگی را خیلی راحت‌تر می‌کند. درمورد آب هویج و چغندر و کلم هم همان‌طور که قبلا گفتم، واقعا خوشمزه نیست اما برای داشتن پوستی سالم، حداقل برای من خیلی موثر بوده است.

منبع: هفته نامه سلامت- Everyday Health

لینک مرتبط: راز زیبایی «اسکارلت جوهانسون» چه بود؟

راز زیبایی ستاره‌های قدیمی هالیوود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ