لبنیات پرچرب بخورید تا دیابت نگیرید!

faateme1366
محققان انگلیسی با استناد به یک مطالعه 15 ساله، مصرف منظم محصولات لبنی پرچرب را با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط دانستند.

محققان داده های مربوط به سه هزار و 333 بزرگسال 30 تا 75 ساله را به مدت 15 سال بررسی کردند و دریافتند افرادی که سطوح بالاتری از چربی لبنی را جذب کرده بودند، در قیاس با افرادی که مصرف منظم محصولات لبنی کم چرب را داشتند، حدود 46 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بودند
به گفته محققان دانشکده علم تغذیه و سیاست تافتس فریدمن، هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد افرادی که محصولات لبنی کم چرب مصرف می کنند، وضعیت بهتری در این زمینه در قیاس با مصرف کنندگان لبنیات پرچرب دارند

این پژوهشگران در عین حال متذکر شدند که نتایج این تحقیق مقدماتی است و نباید به عنوان راهنمای رسمی در رژیم غذایی در نظر گرفته شود، هر چند دلیلی برای تایید محصولات کم چرب نیز وجود ندارد.

دیابت یا بیماری قند یک اختلال متابولیک سوخت و سازی در بدن است. در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط مکانیزم های مختلفی است.

این مطالعه در مجله Circulation منتشر شد.

منبع: عصر ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ