فقیرها سرطان روده نمی گیرند! (قسمت دوم)

jalalvand
مصرف یا عدم مصرف گوشت کاملاً یک انتخاب شخصی است. در حالی‌که برخی افراد نمی‌توانند دوری از مواد گوشتی را در ذهن خود تصور کنند، برخی افراد ممکن است، درک کنند رژیم غذایی گیاهی سالم‌تر و قابل تحمل‌تر است. آژانس سرطان سازمانی جهانی سلامت (WHO) گزارش هشدار دهنده‌ایی در اکتبر ۲۰۱۵ منتشر کرد.

ابتدای مطلب را در فقیرها سرطان روده نمی گیرند! (قسمت اول) بخوانید

۳- فرصت زندگی طولانی‌تر

بر اساس نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۰۳ در مورد الگوی زندگی افراد گیاه‌خوار و گوشت‌خوار، محققان دریافتند افراد گیاه‌خوار زندگی طولانی‌تری نسبت به افراد گوشت خوار دارند. براساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۲، افرادی که بیشتر گوشت قرمز مصرف کرده بودند زودتر به سرطان و مرگ دچار شده بودند.

۴- کاهش وزن

تغییر رژیم غذایی از گوشت به رژیم کم کالری گیاهی موجب شروع فرایند کاهش وزن در تمامی افراد می‌شود. بر اساس نتایج تحقیقی در سال ۲۰۰۷ مشخص شد، رژیم غذایی کاملاً گیاهی با کاهش وزن افراد دارای اضافه وزن در طول دوره یک الی دو ساله رژیم گیاهی مرتبط است. رژیم گیاهی غنی از فیبر است و فیبر با شاخص توده بدنی پایین و وزن ارتباط مستقیم دارد. غذاهای گیاهی در مواد مغذی غنی‌تر و در کالری پایین‌تر از غذاهای گوشتی هستند.

۵- جلوگیری از دیابت

مقاومت به انسولین شرایطی است که بدن شروع به مقابله با انسولین می‌کند. انسولین هورمونی است که سطح بالای قند خون را کنترل می‌کند. افزایش وزن به خصوص در ناحیه شکم با توسعه دیابت مرتبط است. رژیم کم کالری گیاهی موجب کنترل وزن و تنظیم حساسیت انسولین در بیماران دیابتی می‌شود.

گوشت قرمز به خصوص نوع فرآوری شده شامل مقدار زیادی سدیم، نیترات و نیتریت است. همه این مواد از طریق جلوگیری از فعالیت سلول‌های بتا مسئول تولید انسولین، حساسیت انسولین را بالا می برند. غذاهای گیاهی خطر دیابت را کاهش می‌دهند.

۶- کنترل فشار خون

براساس نتیجه یک تحقیق در سال ۲۰۱۵، گوشت قرمز با فشار خون بالا ارتباط مستقیم دارد. وقتی باکتری‌های روده گوشت قرمز را تجزیه می‌کنند ترکیبی به نام trimethylamine-N-oxide آزاد شده که موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود.

علاوه بر این، گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی چربی‌های اشباع شده و سدیم است که موجب مسدود شدن رگ‌های خونی و باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود. یک تحقیق در سال ۲۰۱۴ ارتباط رژیم غذایی گیاهی و فشار خون پایین را به اثبات رساند.

۷- خلاص شدن از دردهای روماتیسم مفاصل

تحقیقات نشان داده‌اند، رژیم ای غذایی مخصوص می‌تواند باعث بهبود و تغییر میکروارگانیسم‌هایی شود که در کاهش درد روماتیسم مفاصل نقش اساسی دارند. بیمارانی که روماتیسم متوسط تا شدید دارند با تغییر رژیم غذایی خود به رژیم گیاهی کم کالری کاهش معنادار علائم روماتیسم و درد را گزارش کردند.

۸– بهبود جوش‌های بدن

گوشت منبع غنی از ویتامین B12 است. افزایش این ویتامین می‌تواند موجب بروز جوش و آکنه شود. بر اساس نتایج تحقیقات، منفذهای پوست در افرادی که دچار آکنه شده نسبت به دیگران متفاوت است و همچنین تزریق این ویتامین موجب بروز جوش در بدن می‌شود.

 بنابراین چون مواد گوشتی غنی از ویتامین B12 هستند، مصرف زیاد مواد گوشتی ممکن است موجب بروز جوش بر روی پوست شود.

منبع: علم ورزش- top10homeremedies

لینک مرتبط: مصرف گوشت در وعده هایمان چقدر و چگونه باید باشد؟

گوشت مرغ خوب است یا بد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ