چطور سرکه سیب بخوریم تا همه بیماری هایمان خوب شود!

jalalvand
وقتی پای درمان‌های خوراکی به میان می‌آید، در مورد سرکه سیب خواص ضد و نقیضی مطرح می‌شود. مقاله‌ها و پیام‌ها زیادی ادعا می‌کنند این محصول آشپزخانه‌ای که از تخمیر آب سیب درست شده و حاوی فیبر و مواد مغذی است می‌تواند تقریباً هرچیزی را درمان کند، از میل شدید به شیرینی‌جات گرفته تا ریفلاکس و دیابت و سرطان و یبوست.

عالی است، مگرنه؟ خبر بد: بسیاری از این ادعاها کاملاً بی‌اساس هستند. چون سرکه‌سیب خوب و کهنه حاوی فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیست و ثابت نشده که قابلیت درمانی بیشتر بیماری‌ها را دارد. اما ادعاهایی وجود دارد که پژوهش‌ها و مطالعات از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. اول این‌که سرکه سیب می‌تواند به شما کمک کند تا مواد مغذی بیشتری را از غذا جذب کنید چه مستقیماً آن را سربکشید و چه آن را به ترکیبات خام مثل سالاد اضافه کنید.

دوم این‌که قندخون را بعد از خوردن کاهش می‌دهد که در نتیجه می‌تواند به محدود کردن اشتها و احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم کمک نماید. درحقیقت، مطالعه‌ای نشان داد مصرف سرکه‌سیب پیش از غذا میزان گلوکز خون را در بیمارانی که در مرحله پیش از ابتلا به دیابت هستند تقریباً به نصف می‌رساند.

وقتی سرکه سیب میل می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

۱- نوشیدن سرکه سیب با معده خالی می‌تواند باعث تهوع شود

شاید من آن را خیلی سریع نوشیدم، اما بعد از نوشیدن یک لیوان آب مخلوط شده با سرکه، احساس کردم چیز بدی خورده‌ام. اتفاق خیلی بدی نیفتاد اما من این حس ناخوشایند را در معده‌ام داشتم، زیاد آروغ زدم و احساس می‌کردم هر چیز دیگری بخورم برخواهم گرداند. بنابراین بله، درست است میلم را به خوردن محدود مهار کرد اما نه به شیوه‌ای خوشایند.

۲- خوردن سرکه سیب بعد از غذا خیلی بهتر است

خوردن سرکه به‌عنوان پیش غذا برای من مفید نبود. این‌که احساس تهوع داشته باشید و نخواهید یک وعده غذایی سالم را بخورید چیزی نیست که در برنامه شما باشد. اینطور نیست؟ یک راه بهتر پیدا کردم و آن نوشیدن سرکه‌سیب فوراً بعد از خوردن غذا بود اما هنوز هم احساس گرسنگی می‌کردم اما چون تازه غذا خورده بودم و هنوز در معده‌ام بود از آن احساس صرف نظر کردم، البته سرکه‌سیب هم مطمئناً به کاهش اشتهای من کمک کرد.

۳- سرکه سیب گوارش را راحت‌تر می‌کند

دور از انتظار بود اما یک ارتباط حتمی میان مصرف سرکه سیب و کاهش زمان انتقال غذا و گوارش وجود داشت. من کاملاً توانستم ببینم که مصرف سرکه‌سیب به‌عنوان ملین طبیعی و ملایم هنگامی که دچار بدهضمی شده‌ایم مفید است.

۴- اگر سرکه سیب را درست ننوشید، مری‌تان خواهد سوخت

سرکه سیب را مستقیم و خالی ننوشید؛ مقل آتش مری‌تان را می‌سوزاند. بهترین کار این است: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با کمی آب مخلوط کنید و سپس آن را با نی بنوشید تا با پُرزهای چشایی‌تان تماس پیدا نکند. برای من این متد، قابل تحمل بود.

نکته آخر

هرچند این آزمایش آموزنده و روشن‌کننده بود و توانست به کاهش اشتها کمک کند اما من ترکیب آب و سرکه‌سیب را بخشی از تغذیه ثابت روزانه‌ام نکرده‌ام. درعوض، اگر یبوست داشته باشم یا بخواهم میل به خوردن شیرینی خامه‌ای را سرکوب کنم به احتمال زیاد از سرکه سیب استفاده می‌کنم و البته وقتی بخواهم سُس خانگی سالم درست کنم و بیشترین بهره را از تمام سبزیجات سالادم ببرم حتماً سرکه سیب را به‌کار می‌برم.

منبع: علم ورزش – prevention

لینک مرتبط: سرکه سیب داروی چند کاره

فواید و مضرات مصرف زیاد سرکه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ