کنگره بین‌المللی پوست برگزار می‌شود

faateme1366
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی پوست، زیبایی و لیزر از برگزاری این کنگره با حضور متخصصان برجسته‌ای از 16 کشور دنیا خبر داد و گفت: این کنگره از 27 تا 29 فروردین ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

دکتر منصور نصیری کاشانی با بیان اینکه مهمانان این کنگره از متخصصان شناخته شده و مطرح در سطح دنیا هستند، افزود: این کنگره که مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام هر دو سال یک بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌کند، مورد توجه متخصصان پوست است و ازجمله کنگره های موفق کشور است.

وی در خصوص محورهای این کنگره گفت: در این کنگره در مورد تمام بیماری‌های پوستی و مسائل مربوط به لیزر سخنرانی‌هایی ارائه و تازه‌ترین دستاوردها در این زمینه مطرح می‌شود. همچنین یکی دیگر از محورهای مورد بحث در این کنگره، بیماری لیشمانیا (سالک) است که شبکه لیشمانیایایران پنلی را در این رابطه در طول برگزاری این کنگره ارائه می‌کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص پوست ادامه داد: پنل دیگری نیز با عنوان درماتوپاتولوژی و آسیب شناسی پوست برگزار می‌شود که توسط دکتر مهرگان از درماتوپاتولوژیست‌های معروف دنیا که در آمریکا مشغول فعالیت است، برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این کنگره همچنین از برگزاری 11 کارگاه آموزشی در این کنگره خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها نیز با موضوعات مختلف آموزشی در رابطه با بیماری‌های پوستی و استفاده از لیزر برای درمان این بیماری‌ها و همچنین در بخش زیبایی برگزار می‌شود.

وی، افزایش میزان ارتباطات بین‌المللی و تبادل دانش با جامعه علمی جهان و ارتقای سطح دانش متخصصان ایرانی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد و افزود: کشور ما که در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های پوستی ازجمله کشورهای مطرح و پیشرو به شمار می‌رود و رشد قابل توجهی بویژه در 10 سال اخیر از لحاظ تعداد مقالات منتشره در مجلات معتبر دنیا داشته، باید این نوع ارتباطا ت را داشته باشد تا بتواند کماکان در چشم‌اندازی که برای ایران در سال 1404 به عنوان کشور اول منطقه از نظر تولیدات علمی در نظر گرفته شده است، دست یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی کنگره، نصیری‌کاشانی جایگاه برجسته ایران در این زمینه را در سطح دنیا یادآور شد و گفت: از لحاظ دانش و تشخیص و درمان بیماری‌ها وضعیت بسیار مطلوبی در سطح دنیا داریم، اما از نظر تجهیزات ضعف‌های زیادی داریم البته به دلیل وجود بازار خدمات زیبایی پوست، تجهیزات این بخش به‌روز هستند ولی در زمینه تشخیصی که تولید ثروت را به همراه ندارد و تجهیزات آن بسیار گران هستند با مشکلات و کمبودهایی روبرو هستیم.

منبع: ایسنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ