اشتباهاتی که در مواجهه با نور خورشید مرتکب می‌شوید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
چه بخواهید به ساحل بروید یا صرفا برای خوردن ناهار در یک روز آفتابی بیرون بروید، می‌بایست به اندازه یک قاشق چای‌خوری کرم ضد آفتاب برای پوشاندن صورت‌تان استفاده کنید.

همانطور که در قسمت اول گفتیم وقتی صحبت از رعایت ایمنی در برابر نور خورشید به میان می‌آید، یک پیام اشتباه می‌تواند خطرآفرین باشد. 
فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی
یک بازدید کوتاه از مراکز خرید باعث می‌شود هر آنچه را که می‌خواهید درباره عادات مردم در استفاده از کرم‌های ضد آفتاب بفهمید. ما داده‌‌های به دست آمده را با متخصصان امر در میان گذاشتیم تا باورهای غلط رایج در میان مردم مشخص شوند.
باور نادرست: مقدار اندکی کرم ضد آفتاب تنها چیزی است که برای حفاظت از پوست صورت‌تان در طول روز نیاز دارید.
چه بخواهید به ساحل بروید یا صرفا برای خوردن ناهار در یک روز آفتابی بیرون بروید، می‌بایست به اندازه یک قاشق چای‌خوری کرم ضد آفتاب برای پوشاندن صورت‌تان استفاده کنید. علاوه بر مقدار کرمی که می‌زنید، نکته دیگری هم وجود دارد که باید در نظر بگیرید و آن دوام کرم است. کرمی که صبح به صورت خود می‌زنید، تا شب دوام نمی‌آورد. اگر وقتی از سر کار بر‌‌می‌گردید، هنوز خورشید در آسمان است، باید کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید.
باور نادرست: اگر آرایش پایه و مرطوب کننده‌ای که می‌زنید، خواص ضد آفتاب دارند، دیگر نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نخواهید داشت.
اگر قرار است بدون ماشین بیرون بروید و زیر آفتاب قدم بزنید، بهتر است به صورت جداگانه از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. کرم‌ها و لوسیون‌های محافظ با SPF ۵۰ گزینه مناسبی هستند. اما اگر تمام روز در خانه هستید، استفاده از مرطوب کننده یا آرایش پایه کفایت خواهد کرد. پنجره‌های خانه از پرتوهای فرابنفش نوع A جلوگیری می‌کنند، بنابراین به دنبال کرمی باشید که از پرتوهای فرابنفش نوع B جلوگیری کنند. مطمئن شوید که ضد آفتاب‌تان کرمی با طیف وسیع باشد.
باور نادرست: پوست حساس اطراف چشم به یک کرم چشم جداگانه نیاز دارد.
کارشناسان امر معتقدند که این باور صرفا بر اساس ترفندهای بازاریابی در خریداران شکل می‌گیرد. کرم‌های ضد آفتاب معمولا در نواحی چشم آزمایش می‌شوند تا تاثیر آنها مورد بررسی قرار بگیرد. بهتر است ضد آفتابی بخرید که از مواد تشکیل دهنده فیزیکی مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی تشکیل شده باشند. این مواد به احتمال زیاد آسیبی به چشم‌های شما وارد نمی‌کنند.
باور نادرست: برق لبی که خواص ضد آفتاب دارد برای حفاظت از لب‌های شما کفایت می‌کند.
این باور به چند دلیل عمده شکل می‌گیرد. برخی از مردم فکر می‌کنند که برق لب پرتوهای مضر فرابنفش را جذب خود می‌کند. این که این مسئله تا چه حد صحت دارد مشخص نیست؛ اما اگر درست باشد، داشتن یک برق لب با طیف وسیع می‌تواند از لب‌های شما در برابر پرتوهای فرابنفش محافظت کند. با این حال، باید توجه باشید که برق لب و محصولاتی از این دست به سرعت از بین می‌روند، از این رو نمی‌توانید روی اثر حفاظتی آنها خیلی حساب باز کنید.
منبع: womenshealthmag

قبل از انتخاب ضد آفتاب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ