۲۰ راهکار جدید برای لذت بردن از چای سبز-قسمت اول

مهرناز زاوه
پس از یک تمرین طاقت فرسا با نوشیدن چای سبز انرژی خود را بازیابی کنید. پودر چای سبز، به ویژه ماچای ژاپنی به راحتی با ماست کم چرب وانیلی، موز و انواع توت‌های منجمد ترکیب می‌شود.

۱. بلغور جوی دوسر را با آن طعم دار کنید
بلغور جوی دوسر را با یک منبع آنتی اکسیدان دم کنید. یک کیسه چای سبز را در آب جوش بگذارید و سپس مخلوط جوی دوسر را در کنار آن قرار دهید و بگذارید دم بیاید.
۲. از آن در تهیه سالاد استفاده کنید
یک قاشق چای خوری ماچا به سرکه اضافه کنید و مخلوط تهیه شده را روی سالاد بریزید. شما می‌توانید پودر چای سبز مورد علاقه خود را با روغن هسته انگور، سرکه سیب یا سرکه برنج تهیه کنید و به آن نمک و فلفل بزنید. با این کار، سالاد شما عطر و طعم خاصی به خود می‌گیرد.
۳. با آن شیک تهیه کنید
پس از یک تمرین طاقت فرسا با نوشیدن چای سبز انرژی خود را بازیابی کنید. پودر چای سبز، به ویژه ماچای ژاپنی به راحتی با ماست کم چرب وانیلی، موز و انواع توت‌های منجمد ترکیب می‌شود.
۴. برنج را در آن بغلتانید
اوچازوکه یک غذای محبوب در ژاپن است که با ریختن چای سبز گرم روی برنج پخته تهیه می‌شود. این غذا با مواد خوش طعم مانند جلبک دریایی سرو می‌شود. برنج قطرات چای را جذب می‌کند، از این رو با هر لقمه از خواص چای بهره‌مند خواهید شد. سادگی در طبخ، اوچازوکه را به یک غذای ایده آل تبدیل کرده است.
۵. یک نوشیدنی خنک تهیه کنید
برای تهیه یک نوشیدنی خنک، یک قاشق چای‌خوری (یا بیشتر) پودر چای سبز را به آب گرم اضافه کنید و سپس تکه‌های یخ و زنجبیل را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی منبع آنتی اکسیدان بوده و تشنگی شما را برطرف می‌کند.
۶. با آن تخم مرغ را مزه‌دار کنید
یک قاشق چای‌خوری پودر چای سبز را با نمک دریایی دانه درشت مخلوط کرده و این چاشنی خوشمزه را روی تخم مرغ آب پز بریزید و میل کنید.
۷. با آن کوکی تهیه کنید
یک قاشق مرباخوری پودر چای سبز را به خمیر کوکی مورد علاقه خود اضافه کنید. با این کار، در کمترین زمان ممکن یک کوکی سبز رنگ و خوش طعم خواهید داشت.
۸. با آن به ماهی طعم دهید
دانه‌هایی مانند بادام، گردو و پسته را با پودر چای سبز ترکیب کنید و تکه‌های ماهی را با این مخلوط رول کنید. این وعده غذایی سالم طعم فوق العاده‌ای دارد و ترد و خوشمزه است.
۹. برگ سبزیجات را با آن سرخ کنید
سبزیجاتی مانند فلفل یا کلم بروکلی و رشته فرنگی را در پودر چای سبز، سیر خرد شده و تکه‌های فلفل قرمز سرخ کنید. این غذا را در پلوپز و با حرارت متوسط طبخ کنید تا عطر چای به خورد سبزی برود.
۱۰. با آن آب میوه تهیه کنید
آب لیمو را بگیرید و آن را به چای سبز مورد علاقه خود اضافه کنید. سپس کمی نعناع تازه اضافه کنید. این افزودنی‌ها به آب میوه شما طعم تند و دلپذیری می‌دهند.
منبع: shape

خواص چای سبز برای زیبایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ