۲۰ راهکار جدید برای لذت بردن از چای سبز-قسمت دوم

مهرناز زاوه
ماست یونانی به نوبه خود سالم است، اما پودر چای سبز آن را به یک گزینه فوق العاده برای صبحانه تبدیل می‌کند که سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان خواهد بود.

در قسمت اول با چند راهکار جدید و جالب برای استفاده از چای سبز آشنا شدید. در اینجا موارد دیگری را برایتان آورده‌ایم.
۱۱. با آن مرینیت درست کنید
چند کیسه چای سبز را در آب گرم بگذارید. سپس کمی عسل، نمک و فلفل به آن اضافه کنید. حالا می‌توانید قارچ، توفو یا گوشت گاو را در این مرینیت بغلتانید و آن را به شیوه دلخواه خود بپزید. غذای شما با این سس طعم و شیرینی طبیعی پیدا خواهد کرد.
۱۲. غذاهایتان را با آن بخارپز کنید
ران بدون استخوان مرغ را در دیگ بخارپز بگذارید، اما به جای آب از چای سبز دم کرده استفاده کنید. چای سبز از بالا رفتن کلسترول جلوگیری می‌کند و عطر و طعم خاصی به غذا می‌بخشد.
۱۳. به کاپ کیک خود طعم دهید
با افزودن دو قاشق غذاخوری پودر چای سبز به کاپ کیک خود طعم و شیرینی دهید.
۱۴. آب‌میوه دلخواهتان را غنی کنید
شاید رنگ آب‌میوه چندان خوشایند نشود، اما مخلوط کردن چای سبز با شیر سویا باعث می‌شود نوشیدنی شما تازگی داشته باشد. شما می‌توانید از چای دم کرده خانگی یا پودر چای سبز برای تهیه نوشیدنی مورد علاقه خود استفاده کنید و آن را بین وعده‌های غذایی‌تان بنوشید.
۱۵. با آن صبحانه تهیه کنید
از چای سبز و شیر سویا برای افزایش عطر و طعم نان تُست صبحانه استفاده کنید. برای این کار، شیر را با ترکیبات خامه‌ای سبز رنگ جایگزین کنید.
۱۶. با آن به ماست طعم دهید
ماست یونانی به نوبه خود سالم است، اما پودر چای سبز آن را به یک گزینه فوق العاده برای صبحانه تبدیل می‌کند که سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان خواهد بود. بهتر است این ماست را با عسل، دانه و میوه‌های تازه میل کنید.
۱۷. از آن در تهیه کیک استفاده کنید
به جای شکر از پودر چای سبز در تهیه کیک استفاده کنید. پودر روشن چای سبز به کیک شما عطر و طعم خوبی می‌دهد، به علاوه کالری کمی دارد.
۱۸. آن را با شکلات مخلوط کنید
تکه‌های شکلات تلخ را با پودر چای سبز آب کنید، سپس میوه‌های مورد علاقه خود را در آن بغلتانید. از آنجایی که شکلات تلخ منبع آنتی اکسیدان است، در مصرف آن کوتاهی نکنید.
۱۹. میوه‌ها را با آن بجوشانید
گلابی یا سیب را در چای سبز فرو برده و به آن شکر قهوه‌ای، عسل و ادویه‌جات طعم‌دار اضافه کنید. بگذارید این مخلوط به نقطه جوش برسد تا میوه‌ها عطر و طعم چای سبز را به خود بگیرند.
۲۰. تخم مرغ را با آن طعم‌دار کنید
تخم مرغ آب‌پز عصاره چای سبز را به خوبی جذب می‌کند. تخم مرغ آب‌پز پوست کنده را به مدت چند روز در مخلوطی از چای سبز و سس سویا بغلتانید. هرقدر بیشتر صبر کنید، تخم مرغ عطر و طعم بهتری خواهد گرفت. تخم مرغ تهیه شده با چای سبز یک میان وعده سرشار از پروتئین است.
منبع: shape

با چای سبز به جنگ سرطان ریه بروید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ