تصاویر وحشتناکی که نشان می‌دهد هرگز نباید به کودک مبتلا به آبله مرغان، ایبوپروفن بدهید

مهرناز زاوه
همانطور که می‌دانید هیچ درمان مشخصی برای آبله مرغان وجود ندارد. اگر کودک دچار درد بوده یا تب بالایی داشته باشد، یک مسکن ملایم مانند پاراستامول می‌تواند او را تسکین دهد. هرگز به کودکی که احتمال می‌رود آبله مرغان داشته باشد، آسپیرین ندهید.

تصاویر شوکه کننده‌ای که می‌بینید به خاطر واکنش وحشتناک پسربچه مبتلا به آبله مرغان نسبت به مصرف ایبوپروفن است. هایلی لیونز مادر این پسر این تصاویر را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت تا به سایر والدین نسبت به خطری که پسرش، لیوایز، به خاطر سپتیسمی با آن مواجه شد هشدار دهد.
او توضیح داد که بیماری سپتیسمی او در بیمارستان بدتر شد. بعد از انتقال او به بیمارستانی دیگر، به او گفتند که هرگز نباید به او داروی تجویزشده را بدهید چرا که این دارو نسبت به آبله مرغان واکنش می‌دهد و باعث می‌شود ویروس آن به بافت‌های عمیق‌تر پوستی نفوذ کند. 
مادر لیوایز می‌گوید: ما زمانی متوجه این مسئله شدیم که لیوایز را به بیمارستان آلدر-هی منتقل کردیم چرا که بیمارستان محل خودمان او را دوباره مرخص کرده و به خانه فرستادند و گفتند که این فقط یک آبله مرغان ساده است. اما به محض ورود به بیمارستان فوق، پزشکان سریع تشخیص دادند که این بیماری سپتیسمی است. اگر مستقیم او را به این بیمارستان می‌آوردیم و به توصیه‌های پزشکان در بیمارستان محلی گوش نمی‌دادیم، این بیماری بدتر نمی‌شد.


اطلاعاتی که در وب سایت Medline Plus با پزشکان متخصص در این حوزه به اشتراک گذاشته شد نشان می‌دهد نباید این دارو به این کودک داده می‌شد. پزشکان این وب سایت اعلام کردند که استفاده از آسپیرین با بیماری حادی به نام سندروم رِیِس مرتبط است. مصرف ایبوپروفن می‌تواند منجر به بروز عفونت‌های ثانویه حاد شود.


در حال حاظ حال لیوایز خوب است. با اینکه این اتفاق ۱۰ ماه قبل افتاد، اما هنوز جای زخم ناشی از آبله روی بدنش مانده است.
همانطور که می‌دانید هیچ درمان مشخصی برای آبله مرغان وجود ندارد و این بیماری خودش خوب می‌شود. اگر کودک دچار درد بوده یا تب بالایی داشته باشد، یک مسکن ملایم مانند پاراستامول می‌تواند او را تسکین دهد. هرگز به کودکی که احتمال می‌رود آبله مرغان داشته باشد، آسپیرین ندهید. مصرف آسپرین توسط کودکانی که دچار آبله مرغان می‌شوند، می‌تواند به بیماری کشنده‌ای بنام سندروم رِیِس بیانجامد که با آسیب‌های حاد مغزی و کبدی همراه است.
منبع:‌ dailymail

این پسر ۱۰ ساله هر بار که می خندد، خوابش می‌برد+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ