روش‌هایی برای ورزش کردن خارج از خانه برای افراد مبتلا به آلرژی

مهرناز زاوه
وقتی دچار آلرژی می‌شوید، حتی انجام کمی ورزش در بیرون از خانه می‌تواند شما را دچار مشکل کند. بنابراین پیش از انجام این کار، دستورالعمل‌های ما را رعایت کنید.

وقتی دچار آلرژی می‌شوید، حتی انجام کمی ورزش در بیرون از خانه می‌تواند شما را دچار مشکل کند. بنابراین پیش از انجام این کار، دستورالعمل‌های ما را رعایت کنید.
۱.گرده‌ی گل‌هایی را که باعث حساسیت‌تان می‌شود بشناسید
متخصصان با استفاده از یک مقیاس عددی می‌توانند میزان گرده‌ی گل‌ها را در هوا و در طول روز به شما بگویند. مثلا اگر میزان گرده‌های یک درخت بالای ۵۰ باشد یعنی بالاست، در حالی که رقمی بین ۱ تا ۱۰ پائین محسوب می‌شود. بهتر است پیش از بیرون رفتن، وب سایت‌هایی که میزان گرده‌ی درخت‌ها، خاک‌های کشاورزی، علف‌ها و چمن را نوشته‌اند چک کنید.
۲.حواستان به ساعت باشد
بر اساس نوع آلرژی‌تان، باید از ورزش در برخی ساعات روز پرهیز کید. مثلا گیاه رگ-وید هنگام ظهر در اوج گرده افشانی است، در شرایطی که تعداد گرده‌های چمن در عصر و اوایل شب بیشتر است. سعی کنید زمانی بیرون بروید که میزان این گرده‌ها کمتر باشد.
۳.هوا
سعی کنید از ورزش کردن در هوای خشک، گرم، روزهای بادی خودداری کنید چرا که بیشترین میزان گرده‌ها را با خود دارد. انواع عوامل آلرژی‌زا می‌تواند منجر به بروز مشکلات چشمی از جمله شکل غیرمسری ورم ملتحمه‌ی چشم شوند که می‌تواند خارش، قرمزی و اشک به همراه داشته باشد.
۴.ورزش درست را انتخاب کنید
شنا کردن اغلب برای تقویت ریه‌های ورزشی بسیار مناسب است. دوچرخه سواری را هم فراموش نکنید. اما کلرین ناشی از استخرهای سرپوشیده می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد، بنابراین بهتر است مراقب آن باشید و اگر مشکل تنفسی دارید محل را ترک کنید.
۵.به صدای بدنتان گوش دهید
اگر دارو مصرف می‌کنید و هم‌چنان بعد از ورزش کردن در بیرون احساس خستگی دارید، یا اگر این کار منجر به بروز علائمی می‌شود که دوست ندارید، بهتر است ورزش خود را داخل خانه انجام دهید.
منبع: medicinenet

۸ آلرژی که علائم مشابه دارند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ