۷ عادت افراد باسلیقه و خوش‌پوش

مهرناز زاوه
واقعیت این است؛ هرکسی پول داشته باشد می‌تواند لباس‌های زیبا و مُد روز بخرد، اما واقعیت دیگر این است که بعضی افراد حتی با نداشتن پول زیاد هم همواره خوش‌پوش‌اند.

واقعیت این است؛ هرکسی پول داشته باشد می‌تواند لباس‌های زیبا و مُد روز بخرد، اما واقعیت دیگر این است که بعضی افراد حتی با نداشتن پول زیاد هم همواره خوش‌پوش‌اند. وقتی لباس‌های جدید و مد روز می‌پوشید، حس خوبی پیدا می‌کنید؛ اما باید بدانید که این لباس‌ها در کمتر از ۶ ماه از مد می‌افتند. از این رو، دائم به خرید لباس‌های بیشتر روی می‌آورید. خسته کننده است! اینطور نیست؟
با این حال، بسیاری از خانم‌ها هر روز قربانی این مسئله می‌شوند. شاید جامعه وسواسی امروزی را مقصر می‌دانید، اما بخش عمده‌ای از تقصیر بر گردن خود ما است. افراد هر روزه در پینترست می‌چرخند، به اینستاگرام سر می‌زنند و وبلاگ‌های مد و لباس را زیر و رو می‌کنند.
این میل شدید به مدگرایی باعث شده که بسیاری از خانم‌ها شبیه یکدیگر به نظر برسند. با این حال، تصاویر اینترنتی و مدهای خیابانی همیشه زیبا و جذاب به نظر می‌رسند. خیلی از افرادی که می‌بینیم، لباس‌های مارک‌دار نمی‌خرند، اما طوری لباس می‌پوشند که شیک و جذاب جلوه کنند. شما می‌توانید با الگو قرار دادن این افراد یک فرد شیک‌پوش باشید. در ادامه، به معرفی ۷ عادت می‌پردازیم که افراد باسلیقه و خوش‌پوش در انتخاب لباس‌هایشان دارند.
۱. آنها از مدهای خیابانی و تصاویری که در اینترنت می‌بینند، کپی‌برداری نمی‌کنند
امروزه عکس‌ها و مدل‌های خیابانی منابع مهمی برای پیدا کردن لباس‌های شیک و مد روز هستند. بسیاری از افراد هر روزه در سایت‌های مختلف دنبال مدهای به روز هستند. اما صرف اینکه تصاویر افراد خوش پوش را در وبلاگ‌ها می بینید، نباید شما را به این کار وادارد که دقیقا همان مدل لباس‌ها را خریداری کنید! بسیاری از افرادی که در زمینه مد فعال‌اند، طراحانی را به خدمت می‌گیرند تا به طور رایگان مردم را با مدهای جدید آشنا کرده و آنها را به خرید لباس‌های مد روز اغوا نمایند.
۲. آنها از رفتن به هیچ فروشگاهی نمی‌ترسند و تقریبا هرجایی چیزی پیدا می‌کنند
افراد بسیار خوش‌پوش از اینکه به فروشگاه‌های نه چندان شیک پا بگذارند هیچ واهمه‌ای ندارند و لباس مورد نظرشان را ممکن است از هرجایی پیدا کنند! مثلا ممکن است یک لباس را در حراج فصلی بخرند و آن را تا سال بعد نگه دارند. این افراد فقط از یک مغازه لباس فروشی به خصوص خرید نمی‌کنند. آنها همه جا را برای یافتن لباس مورد نظرشان جستجو می‌کنند.
۳. آنها خوب می‌دانند که چطور مطابق سلیقه شخصی‌شان لباس بپوشند
افراد بسیار خوش‌پوش می‌دانند چگونه لباس‌های مختلف را با سلیقه خود هماهنگ کرده و بپوشند. مثلا وقتی می‌خواهند شلوار جین بخرند، به دوخت شلوار، دکمه‌های اضافی و سایر جوانب امر توجه ویژه‌ای می‌کنند.
۴. آنها همیشه کمی متفاوت‌اند
افراد بسیار خوش‌پوش در موقعیت‌های مختلف از لباس‌های مناسب استفاده می‌کنند. مثلا بعضی از خانم‌های خوش‌پوش در جمعی که اکثر خانم‌ها کفش‌های پاشنه بلند پوشیده‌اند، کتانی می‌پوشند یا در جایی که سایر خانم‌ها لباس مجلسی پوشیده‌اند، یک دامن کوتاه به همراه جوراب شلواری به تن می‌کنند. حتی ممکن است بر خلاف سایرین که موهایشان را به شکل منظم آراسته‌اند، با موهای شلخته در جمع ظاهر شوند.
۵. آنها می‌دانند که مارک‌دار بودن لباس باعث جذاب‌تر شدن نمی‌شود
شاید این حرف کلیشه باشد؛ اما آقایان و خانم‌های شیک‌پوش از آن دست افرادی هستند که اعتماد به نفس زیادی دارند. آنها معتقدند این مارک لباس نیست که جذاب‌ترشان می‌کند. آنها حتی با پوشیدن یک جین رنگ و رو رفته هم شیک و خوش‌پوش جلوه می‌کنند.
۶. آنها به یک مد خاص وابسته نیستند
خیلی از افراد شیک‌پوش می‌توانند از مد روز و لباس‌های جدید لذت ببرند، اما اسیر و برده آن نشوند. اگر از یک مدل خاص خوش‌تان نمی‌آید، آن را نخرید. حتی اگر تمام افراد شیک پوش اطرافتان از آن مدل استفاده می‌کنند. به همین سادگی!
۷. آنها به این خاطر شیک نمی‌پوشند که خوش تیپ به نظر برسند
قبل از پیدایش وبلاگ‌های مد، مدل‌های خیابانی و هفته‌های موسوم به مد، بسیاری از خانم‌ها و آقایان صرفا بر اساس سلایق شخصی و سبک زندگی‌شان لباس می‌پوشیدند. آنها صرفا جوری لباس می‌پوشند که به ظاهرشان می‌آید.
منبع: stylecaster

۷ اشتباهی که آقایان هنگام آراستن ظاهرشان مرتکب می‌شوند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ