چیزهای عجیب و جالبی که متخصصین پوست دیده‌اند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
دکتر دندی انگلمن تعریف می‌کند که: یک بیمار مرد داشتم که تصمیم گرفت زگیل خود را با دندان بکند چرا که دوستی به او جو داده بود که این کار شدنی است.

در ادامه‌ی قسمت اول برخی از عجیب‌ترین مواردی را که متخصصان پوست در بیمارانشان دیده‌اند برایتان آورده‌ایم.
در امان نگه داشتن بیمار از دست خودش
دکتر کارین سنسون تعریف می‌کند که: خانم بیماری داشت به یکی از ابزارهایم که مخصوص بیرون کشیدن جوش‌ها و باز کردن خلل پوستی است نگاه می‌کرد و از من پرسید که آیا می‌تواند یکی از آنها را از ما بخرد یا نه. من به او گفتم نه، چون کار کردن با آن ممکن است باعث پارگی پوستش شود. حدود ۳ هفته بعد، او برگشت پیش من اما صورتش پر از زخم و علامت‌های مختلف شده بود. با شرمساری ابزارم را پس داد و فهمیدم که آن را از کشویم دزدیده بود.
دکتر دندی انگلمن تعریف می‌کند که: یک بیمار مرد داشتم که تصمیم گرفت زگیل خود را با دندان بکند چرا که دوستی به او جو داده بود که این کار شدنی است.
دکتر ورمن ورالو می‌گوید: خانم زیبایی در آستانه ازدواج به من مراجعه کرد در حالی که چند برجستگی قرمز رنگ در وسط لبِ پائینش درآمده بود و پزشک قبلی که به او مراجعه کرده بود آنها را تبخال تشخیص داده بود. وقتی داستان را برایم تعریف کرد، شروع کرد به گریه کردن و بعد آویز صلیبی درآورد و آن را زد به لب پائینش. از او پرسیم چرا این کار را می‌کنی؟ گفت: هروقت عصبانی یا ناراحت می‌شوم این کار را انجام می‌دهم. از آنجایی که فلز صلیب از جنس نیکل بود، یک آزمایش لکه رویش انجام دادم و مشخص شد که پوستش به نیکل حساس است.
از من می‌خواهی چه کار کنم؟
دکتر الیزابت تنزی از خاطراتش می‌گوید: یکی از بیماران از من خواست تا برای زدودن موهایش از لیزر استفاده کنم تا به طور کامل ابرویش را پاک کنم تا بتواند به راحتی آنها را مداد بزند. من این کار را نکردم چون همیشه بیمار بابت نداشتن ابرو پشیمان می‌شود. 
دکتر نیل شولتز می‌گوید: یکی از بیمارانم که معتاد استفاده از لوازم آرایشی بود از من خواست تا به نوک سه انگشت میانی یکی از پاهایش، پرکننده تزریق کنم تا به لحاظ ظاهری، با انگشت‌های پای دیگرش مطابقت بیشتری داشته باشد.
اشتباه در انجام دستورالعمل پزشک
دکتر هادلی کینگ در خاطراتش می‌گوید: بیمار مردی از خشکی پوست پاها و پائین ساقش می‌نالید، من برایش کرمی تجویز کردم که حاوی اوره بود، و باعث می‌شد که همزمان هم لایه پوست را از بین برده و هم آن را مرطوب کند. وقتی حدود یک ماه بعد دوباره به مطبم آمد، به من گفت که این کرم خیلی گران بوده و او به جایش پاهایش را در تشتی از ادرار خود فرو برده است. او از نتایج کار بسیار خشنود بود. ادرار حاوی اوره است، اما من لزوما این کار را به شما توصیه نمی‌کنم.
دکتر الیزابت تنزی در ادامه خاطراتش تعریف می‌کند که: یکی از بیمارانم از این موضوع سر در نمی‌آورد که چرا التهاب چشمانش به خاطر بیماری روزاسه با استفاده از قطره چشم خوب نمی‌شد. وقتی از او پرسیدم که از این دارو چطور استفاده می‌کند، او گفت که دهانش را باز کرده و چند قطره از آن را روی زبانش می‌ریزد. در واقع او اصلا قطره را در چشمش نمی‌ریخت.
دکتر ربکا بکست تعریف می‌کند که: بیماران زیادی به خاطر بروز لکه‌های قهوه‌ای بعد از سپری کردن تعطیلات با ترس و هراس به من مراجعه می‌کنند، این لکه‌ها اغلب به شکل جای دست است. این بیماری را فیتوفوتودرماتیتیس می‌نامند که به خاطر نوشیدن هر چیزی که حاوی عصاره لیمو باشد یا دست زدن به لیمو و بعد لمس بدن رخ می‌دهد. لیمو و خورشید واکنشی به همراه دارند که منجر به تولید بیش از اندازه‌ی رنگیزه در پوست می‌شود. لکه‌های ناشی از این رنگیزه به مرور زمان از بین می‌رود.
منبع: prevention

عکس عجیب مغز بعد از سکته شدید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ