رابطه‌ جنسی چقدر باید طول بکشد؟

مهرناز زاوه
دکتر برندن زیتش روانشناسی از دانشگاه کوئینزلند در این باره تحقیقاتی انجام داده که زوج‌هایی که با هم رابطه‌ی جنسی دارند دوست دارند رابطه‌ی جنسی خوب برایشان چقدر ادامه داشته باشد.

دکتر برندن زیتش روانشناسی از دانشگاه کوئینزلند در این باره تحقیقاتی انجام داده که زوج‌هایی که با هم رابطه‌ی جنسی دارند دوست دارند رابطه‌ی جنسی خوب برایشان چقدر ادامه داشته باشد. او در این تحقیق می‌نویسد: می‌دانم که رابطه‌ی جنسی چیزی فراتر از قرار دادن آلت در واژن و انزال است، اما توصیف سایر کارهای لازم در رابطه‌ی جنسی چندان هم ساده نیست (آیا منظور بوسیدن و نوازش کردن است؟) برای آنکه اوضاع خوب و به راحتی پیش برود، فقط بر روی زمان انزال تمرکز می‌کنیم. اما چطور می‌شود شروع و پایان رابطه جنسی را تعریف کرد؟ این تعریف با محوریت آلت انجام می‌شود. 
دکتر زیتش زمان رسمی دخول تا انزال را با بررسی اطلاعات مربوط به ۵۰۰ زوج در سرتاسر دنیا که از زمانسنج برای محاسبه زمان فعالیت‌های جنسی‌شان در یک بازه‌ی یک ماهه استفاده کردند، ارزیابی کرد. نتایج یافته‌ها نشان داد که دامنه‌ی زمان متوسط برای هر زوج در طول مدتی که با هم رابطه‌ی جنسی داشتند، بین ۳۳ ثانیه تا ۴۴ دقیقه بوده است. ضمنا این زمان برای تمام زوج‌ها به طور میانگین ۵.۴ دقیقه محاسبه شد. یعنی یک زوج به طور معمول هر بار که با هم رابطه‌ی جنسی دارند، متوسط زمان دخول آنها ۵.۴ دقیقه است. از آن جالب‌تر اینکه استفاده از کاندوم و یا ختنه کردن بر طول مدت رابطه‌ی جنسی تأثیری ندارد. تحقیقات نشان می‌دهد مردان ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ای که کاندوم را در قالب مانعی برای نعوظ می‌دانند، احتمالا بروز نعوظ ناقص در آنها بیشتر است، چه از کاندوم استفاده کنند، چه نکنند.
دکتر زیتش احتمال می‌دهد که شکل آلت بتواند بر طول مدت رابطه‌ی جنسی تأثیر بگذارد. در سال ۲۰۰۳ محققان با استفاده از واژن مصنوعی، آلت‌های مصنوعی و اسپرم مصنوعی، دریافتند که لبه‌ی اطرافِ سرِ آلت می‌تواند باعث خالی شدن ترشحات داخل واژن زن شود. در واقع میزان فشار مکرر آنها در دخول می‌تواند در قالب بیرون آمدن پیشاب مردان هم باشد پیش از آنکه به انزال برسند. 
منبع: webmd

عوارضِ نداشتن رابطه جنسی منظم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ