تخم مرغ قهوه‌ای بهتر است یا تخم مرغ سفید؟

مهرناز زاوه
از آنجایی که اغلب روی تخم مرغ‌های قهوه‌ای برچسب ارگانیک یا تولید غیرقفسی زده می‌شود و به مراتب گران‌تر هستند، شاید برایتان جالب باشد که بدانید تخم مرغ‌های قهوه‌ای خواص مغذی بیشتری نسبت به تخم مرغ‌های سفید دارند.

از آنجایی که اغلب روی تخم مرغ‌های قهوه‌ای برچسب ارگانیک یا تولید غیرقفسی زده می‌شود و به مراتب گران‌تر هستند، شاید برایتان جالب باشد که بدانید تخم مرغ‌های قهوه‌ای خواص مغذی بیشتری نسبت به تخم مرغ‌های سفید دارند. برخی غذاهایی که رنگ قهوه‌ی دارند هم در واقع سالم‌تر از غذاهای سفیدرنگ هستند.
آیا تخم مرغ‌های قهوه‌ای سالم‌ترند؟
تحقیقات نشان می‌دهد که رنگ تخم مرغ از طریق نوع مرغی که بر روی تخم‌ها خوابیده مشخص می‌شود و علت گران‌تر بودن تخم مرغ‌های قهوه‌ای به خاطر آن است که مرغ‌هایی که روی آن می‌خوابند بزرگ‌تر بوده و غذای بیشتری نسبت به مرغ‌هایی می‌خورند که روی تخم مرغ‌های سفید می‌خوابند.
داستان تخم مرغ‌های غیرقفسی چیست؟
در شرایطی که تخم مرغ‌های غیرقفسی، بدون توجه به این مسئله که رنگشان قهوه‌ای یا سفید است، به لحاظ غذایی با تخم مرغ‌هایی که مرغ‌هایی روی آن می‌نشینند که در قفس‌های ماشینی زندگی می‌کنند فرقی ندارند، به مراتب برخورد بهتری با مرغ‌ها در محیط‌های غیرقفسی می‌شود. بر‌خلاف مرغ‌هایی که در قفس‌های ماشینی زندگی می‌کنند، مرغ‌های غیرقفسی در فضاهای بازتری نگهداری شده که به آنها این امکان را می‌دهد که پر و بالشان را باز کنند، در اطراف راه بروند و به جای آنکه در جاهای تنگ روی تخم‌هایشان بنشینند، در آشیانه این کار را انجام دهند.
تخم مرغ‌های سرشار از امگا۳
برخی مرغ‌هایی که در محیط‌های ارگانیک پرورش می‌یابند، اغلب غذاهایی می‌خورند که حاوی بذر کتان است. این مرغ‌ها می‌توانند تخم مرغ‌هایی سرشار از اسیدهای چرب حاوی امگا۳ تولید کنند. تخم مرغ‌های ارگانیک حاوی امگا۳ بدون توجه به رنگشان، سالم‌ترین تخم مرغ‌ها برای خرید هستند و علت گرا‌ن‌تر بودنشان هم همین است.
منبع: thehealthsite

حقایقی درباره تخم مرغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ