آیا واقعا از محبت خار ها گل می شود؟!

jalalvand
برخی روزها احساس سرزندگی می‌کنید و گاهی بی‌حوصله و خسته‌اید. ممکن است بتوانید این احساس‌ها را به رویدادهایی در زندگی خود نسبت دهید. برای نمونه، یک خبر خوب یا یک خبر بد ممکن است روحیه شما را دگرگون کند، اما بسیاری اوقات نمی‌توانید رابطه‌ای بین این حالت خلقی خود با رویدادهای جاری زندگی پیدا کنید. واقعا باید در این حالت چه کار کرد؟!

شاید بی‌خوابی، خستگی، نگرانی و کار بیش از حد، در وظایف و تعهداتی که به انجام نرسیده نقش داشته باشد. در برخی افراد تغییر فصل موجب تغییر در خلق می‌شود. خانم‌ها ممکن است در طول ماه چند روزی به‌دلیل مسائل هورمونی عصبی، تحریک‌پذیر یا افسرده باشند. به هر حال اولین قدم برای رفع کسالت، اندوه و خستگی، برطرف کردن علت زمینه‌ای آنهاست.

خواب، استراحت کافی، ورزش و توجه به توان خود در مورد پذیرش مسئولیت‌ها از این جمله است اما کارهای دیگری هم هست که در این شرایط شادابی و سرزندگی را سریع‌تر به شما بازمی‌گرداند؛ تحرک بدنی و ورزش به مدت چند دقیقه، خواندن سوره‌ای از قرآن و توجه به معانی دقیق آن، خواندن بیتی از حافظ و تفال به دیوان او که خود می‌گوید: «هرچه کردم همه از دولت قرآن کردم»،

گفت‌وگوی تلفنی با یک دوست و خویشاوند مهربان و انجام دادن کاری که مدت‌هاست به تعویق انداخته‌اید، برای نمونه مرتب کردن اتاق و خانه. خواندن نماز و پناه بردن به خداوند و دعا در نهایت شادی، طراوت و سرزندگی را به شما بازمی‌گرداند.

به خاطر داشته باشید سرزندگی به معنی داشتن هدف واقعی و مثبت در زندگی و تلاش سازمانمند برای رسیدن به آن است. بدانید تقسیم اندوه با دیگری آن را نصف می‌کند و تقسیم شادی با دیگران آن را 2 برابر می‌کند. دیگران را شاد کنید تا خود سرزنده و شاداب شوید.

منبع: هفته نامه سلامت

لینک مرتبط: محبت والدین به یکدیگر در حضور کودک؛ بایدها و نبایدها

معجزه محبت پس از رابطه جنسی زوج

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ