تناسب اندام بدون درد عضلانی از نظافت شروع می شود؟! (قسمت اول)

jalalvand
نظافت، چه در منزل و چه در محل کار، یکی از واجب‌ترین فعالیت‌های فیزیکی روزمره است که کنار تمام خوبی‌هایش می‌تواند مضراتی هم داشته باشد و باعث ایجاد دردهای مزمن یا خستگی دست‌ها، شانه‌ها، گردن، کمر و زانوها شود. با این همه، اگر این کار را درست و اصولی انجام بدهیم، می‌توانیم از آن در راستای دستیابی به تناسب اندام نیز استفاده کنیم. این همان چیزی است که در صفحه «تناسب اندام» این هفته به آن پرداخته‌ایم؛ تمرین‌هایی که ضمن کمک به تناسب‌اندام، از درد و خستگی‌ عضلانی ناشی از این کار نیز پیشگیری می‌کند.

حرکت اول

بعد از گردگیری از وسایل کوتاه خانه مانند میزهای مبل، تلویزیون یا پاتختی‌ها،‌ کاملا صاف سرپا بایستید. پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. دست‌ها را روی ران‌ها بگذارید و با سفت کردن عضلات شکم،‌ ران‌ها و باسن،‌ کمی پایین بیایید تا زانوهایتان خم شوند. 30 ثانیه در این حالت بمانید و 5 مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

• فواید: انجام این حرکت ورزشی به تقویت عضلات شکم،‌ کمر، باسن و ران‌ها کمک می‌کند و خستگی‌های موضعی این قسمت‌های بدن را هم از بین می‌برد.

حرکت دوم

هنگام گردگیری سطوح بلندی مانند روی کابینت‌ها، عضلات شکم و بازوها را سفت کنید و به اندازه‌ای از سطح مورد نظر خود فاصله بگیرید که گردگیری با کشش عضلات دست و کمر،‌ همراه شود.

• فواید: این کار باعث پیشگیری از ایجاد درد در قسمت کتف، شانه و بازوها می‌شود و می‌تواند جلوی خستگی و درد عضلات کمر را هم بگیرد. به‌علاوه، سفت کردن عضلات شکم هنگام کار کردن، می‌تواند به رفع چربی‌های موضعی در این ناحیه و فرم دادن به بافت شکم هم کمک کند.

حرکت سوم

شل کردن و کشش عضلات در طول کار می‌تواند جزو بهترین ورزش‌ها برای نظافتچی‌ها باشد. برای این کار کافی است بعد از هر نیم ساعت کار کردن، حدود 1 دقیقه به خودتان استراحت بدهید. در طول این استراحت،‌ کاملا صاف بایستید و ابتدا عضلات دست و گردن خود را بکشید و سپس آنها را کاملا شل کنید. حواستان باشد در طول انجام این حرکت ورزشی، حتما عضلات و مفاصل مچ و کف دستتان را هم شل و سفت کنید.

• فواید: این کار به رفع درد و خستگی در قسمت‌های مچ دست، کتف،‌ گردن و شانه‌ها کمک زیادی می‌کند.

لطفا ادامه مطلب را در تناسب اندام بدون درد عضلانی از نظافتشروع می شود؟! (قسمت دوم) بخوانید

منبع: هفته نامه سلامت

لینک مرتبط: آیا اثرات ناشی از چاقی با تمرینات ایروبیک جبران می‌شود؟

راز تمرینات ورزشی بروس لی فاش شد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ