۱۵ روش خلاقانه برای افزودن پودر پروتئین به مواد غذایی-قسمت اول

مهرناز زاوه
پودر پروتئین فقط برای بدنسازان نیست، بلکه یک عنصر ضروری است که هر کسی باید در رژیم غذایی‌اش داشته باشد!

پودر پروتئین فقط برای بدنسازان نیست، بلکه یک عنصر ضروری است که هر کسی باید در رژیم غذایی‌اش داشته باشد! پودر پروتئین یک عنصر همه کاره و خوشمزه است که کمک می‌کند پروتئین مورد نیاز روزانه خود را تامین کنید. این مقدار برای خانم‌ها ۴۶ گرم و برای آقایان ۵۶ گرم در روز است. پروتئین مزایای بسیاری دارد؛ اشتهای کاذب را از بین می‌برد، عضلات را بازیابی می‌کند، انرژی بدن را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند. به علاوه، کالری خیلی کمی دارد و به آسانی به غذای مورد علاقه شما افزوده می‌شود. بنابراین، بهتر است از خوردن شیک پروتئین دست بکشید و پودر پروتئین را به وعده‌های غذایی روزانه خود اضافه کنید.
از آنجایی که پودر پروتئین طعم‌های مختلفی دارد، می‌توان از آن در تهیه مواد غذایی گوناگون استفاده کرد. تنها کافی است کمی خلاق باشید. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر جذب پروتئین در بدن، کیفیت پروتئین است، بهتر است کمی در مورد بهترین و بدترین پودرهای پروتئین تحقیق کنید.
۱. آن را به دمنوش خود اضافه کنید
روز خود را با کافئین آغاز کنید تا انرژی و پروتئین مورد نیاز روزانه خود را تامین کنید. برای این کار می‌توانید کمی پودر پروتئین، بادام یا شیر نارگیل را به دمنوش خود اضافه کنید. قهوه نیز سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی است و خواص متابولیک دارد، بنابراین می‌توانید با افزودن پودر پروتئین به این نوشیدنی از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.
۲. با آن یک دسر بی‌نظیر تهیه کنید
ماست یک میان وعده خوشمزه است که به دلیل برخورداری از کلسیم و انواع پروبیوتیک خواص درمانی دارد؛ مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می‌دهد که بین باکتری‌های تولید‌کننده اسید لاکتیک در ماست و سلامت روده ارتباط مستقیم وجود دارد. شما می‌توانید با ترکیب کمی پودر پروتئین وانیلی، ماست ساده یونانی، انواع توت، دارچین و یک مشت بادام یک دسر خوشمزه تهیه کنید!
۳. از آن در تهیه بلغور جوی دوسر استفاده کنید
آیا شما هم بلغور جوی دوسر آماده را به بلغور ساده ترجیح می‌دهید؟ نباید اینطور باشد. بهتر است تا حد امکان از بلغور جوی دوسر آماده که پر از طعم‌دهنده‌های مصنوعی، مواد افزودنی و شکر است خودداری کنید و با استفاده از پودر پروتئین یک صبحانه سالم برای خود تهیه کنید. یک چهارم فنجان جوی پرک شده را با یک فنجان آب (یا شیر) مخلوط کرده و سپس پودر پروتئین، نصف قاشق غذاخوری بذر کتان، یک سیب سبز و جوز هندی را به آن اضافه کنید. آب را بجوشانید و به آن جو اضافه کنید. ۳۰ دقیقه صبر کنید تا یک کاسه بلغور جوی دوسر گرم و سالم داشته باشید.
۴. آن را با چیا ترکیب کنید
وقتی صحبت از یک غذای خوشمزه و راحت الحلقوم به میان می‌آید، شما می‌توانید از ترکیب چیا با مایعات دلخواه خود استفاده کنید تا یک پودینگ لذیذ و عاری از مواد افزودنی داشته باشید. برای این کار می‌توانید از پودر پروتئین شکلاتی هم استفاده کنید تا پودینگ‌تان شیرین باشد. این خوراکی شما را به دوران کودکی خواهد برد، بدون آنکه از خوردن آن احساس گناه کنید!
۵. به پروتئین، پروتئین بیافزایید
با اضافه کردن کمی پودر پروتئین به کوفته یا همبرگر گیاهی می‌توانید از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شوید. با این کار یک وعده غذایی کلاسیک و خوشمزه خواهید داشت! تنها کافی است یک چهارم فنجان پودر پروتئین را به دستور غذایی خود اضافه کنید.
۶. دندان‌های شیرینی دوست خود را ارضاء کنید
کیک‌های شکلاتی، کوکی و غیره از جمله دسرهای سالمی هستند که می‌توانید در تهیه آنها از پودر پروتئین استفاده کنید! برای این کار از پودر پروتئین با عطر و طعم دلخواه خود استفاده کنید. با به کارگیری پودر پروتئین می‌توانید چند دونات کوچک تهیه کنید که فقط ۲۰۳ کالری دارند.
منبع:‌ eatthis

این مکمل‌های پروتئینی را می‌توانید به سادگی در خانه درست کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ