با کمترین هزینه پوستی عالی داشته باشید! (قسمت دوم)

jalalvand
تا بوده، همه به‌دنبال راهی برای جوان‌تر ماندن بوده‌اند. رؤیایی که اگرچه هیچ‌کس به آن دست پیدا نکرده اما برای صاحبان صنایع آرایشی و بهداشتی فرصتی فراهم آورده تا با تولید محصولات متعدد و متنوع، کسب و کارشان را رونق دهند.

لطفا ابتدای مطلب را در با کمترین هزینه پوستی عالی داشته باشید! (قسمت اول) بخوانید

دکتر طباطبایی می‌‌گوید که حتی درباره کرم دور چشم، نظرات، بسیار متفاوت است و هنوز ثابت نشده که ترکیبات کرم‌های دور چشم بتواند مانع از افزایش چین و چروک شود. بنابراین، کافی است برای چرب نگه‌داشتن پوست این ناحیه، کمی روغن زیتون یا روغن کنجد طبیعی استفاده کنید تا پوست ظریف و حساس دور چشم‌تان را از چروک‌های بیشتر در امان دارید. نکته دیگر، اهمیت استفاده از عینک آفتابی استاندارد برای حفاظت از پوست دور چشم است.

4- ضدآفتاب؛ همراه جدا نشدنی پوست

به جز یک مرطوب‌کننده ساده و کمی وازلین یا روغن زیتون، کرم روز و کرم ضد‌آفتاب، تنها محصولاتی هستند که برای مراقبت از پوست‌تان باید در خانه داشته باشید. کرم روز بعد از شست‌وشوی پوست باید مورد استفاده قرار گیرد تا مانع از خشکی پوست شود اما یک ضدآفتاب مناسب هم می‌تواند کار همین کرم را انجام دهد؛ به شرطی که از چربی کافی برخوردار باشد.

کرم ضدآفتاب در واقع حکم مسواک را برای دندان دارد. این کرم‌ مانع اثرات دراز مدت نور آفتاب روی پوست می‌شود. افرادی که پوست‌های خیلی روشن دارند، باید از ضدآفتابی با SPF بالاتر استفاده و افرادی که دارای پوست چرب هستند باید از ضد‌آفتاب فاقد چربی استفاده کنند. اما بهتر است تعیین عدد SPF را به پزشکتان بسپارید.

این عدد تفسیر خاصی دارد؛ مثلا ضدآفتابی با SPF معادل 90، فقط 2تا 3درصد بیشتر از ضدآفتابی با SPF معادل 30از پوست محافظت می‌کند، نه 3 برابر آن. ضدآفتاب را بعد از کرم روز یا کرم مرطوب‌کننده بزنید و هر دو ساعت یک‌بار آن را تمدید کنید.

5- دروغ‌های آرایشی

در دنیای مراقبت از پوست، برندهای متنوع، محصولات عجیب و غریب و قیمت‌های سرسام‌آوری می‌بینید که متخصص ما می‌گوید تقریبا بیشتر آنها فقط عنوان‌هایی برای جذب مشتری هستند و در واقعیت ممکن است ترکیبات نسبتا یکسانی داشته باشند.

کرم‌ها و ماسک‌های مغذی پوست از این دسته هستند؛ محصولات فریبنده‌ای که به شما وعده تقویت پوست و جوانسازی آن را می‌دهند اما در واقع یکی دیگر از دروغ‌هایی هستندکه سرمایه‌داران صنعت آرایش به شما می‌گویند.

از نظر علمی، تعریفی برای کرم‌ها یا ماسک‌های مغذی پوست وجود ندارد. چیزی که پوست شما را تغذیه می‌کند، غذایی است که می‌خورید. تأثیر این غذاها و میوه‌ها هستند که پوست شما را شفاف یا کدر، روشن یا تیره، شاداب یا خشک و مرده نشان می‌دهند.

کرم‌های لیفت‌کننده یا سفت‌کننده پوست، کرم‌های ترمیم‌کننده، کرم‌های حاوی طلا و ترشحات حلزون و… هم از دیگر دروغ‌های تجاری هستند. برای بالا کشیدن پوست، ترمیم زخم‌ها یا سفت شدن پوست صورت یا بدن، شما نیاز به مداخلات درمانی یا جراحی دارید. هیچ کرمی با مالیده شدن به پوست شما، قادر به ایجاد این تغییرات نیست.

منبع: همشهری آنلاین

لینک مرتبط: 10+3 راهکار برای مراقبت از پوست حساس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ