روش درست استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن، دیابت و ریفلاکس معده

مهرناز زاوه
تأثیر سرکه‌ سیب در افراد مختلف با هم متفاوت است و نمی‌توان برای مصرف، یک میزان مشخص را برای همه تجویز کرد. سوای کمیت آن، پزشکان روش‌های مختلفی را برای نوشیدن آن توصیه می‌کنند.

سرکه سیب یک نوشیدنی سالم تقریبا جدید است و گفته می‌شود در درمان برخی مشکلات سلامت، تأثیر بسزایی دارد. برای درمان ریفلاکس معده، کنترل دیابت، تسکین گلودرد و کاهش وزن هم دارای امتیازهای بسیاری است.
بسیاری از مردم از عوامل مختلفی نظیر خاصیت اسیدی و رنگ سرکه سیب که باید پیش از خرید آن مد نظر قرار گیرد اطلاع چندانی ندارند و از آنجایی که بسیار در دسترس است، بسیاری از افراد آن را بدون مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه مصرف می‌کنند.
یکی از متخصصان در این زمینه می‌گوید: تأثیر سرکه‌ سیب در افراد مختلف با هم متفاوت است و نمی‌توان برای مصرف، یک میزان مشخص را برای همه تجویز کرد. سوای کمیت آن، پزشکان روش‌های مختلفی را برای نوشیدن آن توصیه می‌کنند. 
نحوه استفاده از سرکه سیب
برای افراد دیابتی: اگرچه تحقیقات چندانی درباره‌ی اثرات سرکه‌ سیب جهت درمان دیابت صورت نگرفته است، دکتر سارنا معتقد است که این سرکه می‌تواند میزان حساسیت به انسولین را افزایش داده و به کاهش میزان گلوکز خون کمک کند. برای درمان دیابت، باید دو بار در روز بعد از وعده‌ی غذایی و معمولا بعد از صبحانه و شام آن را بنوشید. با این حال، دوز مصرفی آن با توجه به میزان حساسیت نسبت به انسولین و میزان گلوکز خون در افراد مختلف، متفاوت است.
برای کاهش وزن: با اینکه این دوز مصرفی در افراد مختلف با هم فرق دارد، بهترین شکل مصرف آن به این صورت است که دو قاشق سرکه سیب را با سه قاشق آب ترکیب کرده و دو بار در روز بعد از غذا بنوشید.
برای ریفلاکس اسید: به منظور درمان بیماری ریفلاکس معده زمانی که شکمتان خالی است، سرکه سیب رقیق شده را به نسبت ترکیب یک قاشق سرکه و پنج قاشق آب مصرف کنید.
توجه داشته باشید که اگر سرکه سیب را به میزان زیاد و بیش از دو بار در روز استفاده کنید می‌تواند به ترش کردن معده، کهیر پوستی و احساس سوزش در معده بیانجامد.  
منبع: NHS

درمان خانگی برای آکنه با سرکه سیب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ