پسربچه پنج ساله ۷۹ کیلویی هر ماه ۳ کیلو به وزنش اضافه می‌شود+عکس

مهرناز زاوه
میسائل کالدوگنو به لحاظ جثه، سه برابر سایر بچه‌های هم سن و سال خودش است و این مشکل به خاطر سندرومی است که نشان می‌دهد او نمی‌تواند دست از غذا خوردن بردارد.

میسائل کالدوگنو به لحاظ جثه، سه برابر سایر بچه‌های هم سن و سال خودش است و این مشکل به خاطر سندرومی است که نشان می‌دهد او نمی‌تواند دست از غذا خوردن بردارد. او بسیار سنگین است به طوری که گاهی هنگام خواب دچار تنگی نفس می‌شود و این مسئله منجر به ترس و وحشت والدینش شده که مبادا روزی دیگر از خواب بیدار نشود. پدرش می‌گوید: برای او که وزن یک فرد بزرگسال را دارد، واقعا انجام هر کاری دشوار است. او دچار تنگی نفس است و همین مسئله فشار زیادی به قلبش وارد می‌کند. اگر درمان‌های لازم روی او انجام نشود شاید چندان شانس زنده ماندن نداشته باشد.


میسائل در زمان تولد چیزی حدود ۳ کیلو و ۲۰۰ گرم بود اما به مرور و خیلی سریع به میزان وزنش افزوده شد. پزشکان معتقدند که او از سندروم پرَدر-ویلی رنج می‌برد- یک بیماری نادر ژنتیکی که فرد دچار اشتهای سیری ناپذیری می‌شود.


مادرش در این باره می‌گوید: از زمانی که بچه بود مدام وزنش زیاد می‌شد –‌حتی زمانی هم که به او شیر می‌دادم وزنش بیشتر از حد انتظار بود. اما نگرانی ما تقریبا از زمانی شروع شد که یک سال و نیمه شد. او در ماه حدود ۳ کیلو و ۲۰۰ گرم به وزنش اضافه شد و از همان روزها شروع کرد به درشت و سنگین شدن. شرایط او واقعا پیجیده است. می‌دانم که خلاصه او را از دست می‌دهیم. 


مادرش می‌گوید: من خیلی بابت وضعیت او گریه می‌کنم. ما دوست داریم به او کمک کنیم. اما از طرفی به او افتخار می‌کنیم چرا که بچه‌ای است که تسلیم نمی‌شود. او کودک خاصی است. 


میسائل هر سه ماه پیش پزشک می‌رود تا بتواند بیماری خود را کنترل کند اما در حال حاضر هیچ درمانی برای سندروم پرَدر-ویلی وجود ندارد. یکی از پزشکان متخصص در این زمینه می‌گوید: من فکر می‌کنم برای کمک به میسائل باید او را به خارج از برزیل منتقل کرد –‌چه به لحاظ مالی چه به لحاظ پزشکی‌– تا آزمایش‌های ژنتیکی مخصوصی رویش انجام گیرد.
منبع: dailymail

پدر سنگین‌ترین بچه‌های جهان می‌خواهد کلیه‌اش را بفروشد+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ