7 سرطانی‌که با ورزش از میدان به در می‌شوند!

faateme1366
تشخیص سرطان اگرچه می‌تواند یک رویداد هولناک و وحشت‌آور باشد، باید بدانید که برخی از انواع سرطان با در پیش گرفتن راهکارهای بسیار ساده در زندگی قابل پیشگیری هستند.

 تشخیص سرطان اگرچه می‌تواند یک رویداد هولناک و وحشت‌آور باشد، باید بدانید که برخی از انواع سرطان با در پیش گرفتن راهکارهای بسیار ساده در زندگی قابل پیشگیری هستند. درواقع، بیش از نیمی از تمام مرگ و میرهای ناشی از سرطان با تمرین عادات زندگی سالم، قابل اجتناب هستند. یکی از قوی‌ترین سلاح های مبارزه با سرطان ورزش است. در حالی که ورزش مزایای زیادی برای تناسب اندام، بهبود فشار خون و کنترل سطح قند خون و کاهش وزن دارد، می‌تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان‌ها را نیز کاهش دهد به خصوص سرطان‌های روده بزرگ و پستان.

7 سرطانی که براساس تحقیقات مختلف مشخص شده ورزش آنها را از میدان به در می‌کند، عبارتند از: سرطان پوشش داخلی رحم (آندومتر)، معده، تخمدان، ریه، پستان، پروستات و روده بزرگ.

محققان در این بررسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ورزش در سطوح بالا خطر سرطان‌های مختلف را چه در مردان و چه در زنان، به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. با انجام ۲۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید و آن‌هم ۵ بار در هفته، به همراه پیروی از شیوه‌های سالم زندگی، می‌توان خطر ابتلا به سرطان را از خود دور کرد.

منبع: روزنامه سپید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ