فواید آب در کاهش وزن

a.mahammadi
در تحقیقی که انجام شد، معلوم شد زنانی که ۱۵ فنجان در روز آب نوشیده بودند بدون ایجاد تغییر خاصی در شیوه زندگی یا میزان فعالیت بدنی شان، کاهش وزن چشمگیری داشته اند.

کارشناسان در مورد تأثیرات آب در کاهش وزن نظرات گوناگونی دارند اما تردیدی وجود ندارد که آب رسانی مناسب به بدن مفید است. در این مطلب، دلایلی را که مصرف آب منجر به کاهش وزن سالم می شود برایتان می گوییم.

تسریع فرایند متابولیسم

مطالعات نشان داده اند مصرف ۸ لیوان آب در روز به افزایش سرعت سوخت و ساز بدن کمک می کند. آب رسانی مناسب به بدن، آن را در وضعیت ترموژنیک یا گرمازایی قرار داده و در واقع چربی سوزی بهتری خواهد داشت. زمانی که بدن بتواند غذای خورده شده را پردازش کند، کالری بیشتری می سوزاند.

به حرکت درآوردن چربی های ذخیره شده

اگر سرعت سوخت و سازتان پایین باشد، کاهش وزن کار بسیار دشواری خواهد بود. وقتی بدن شما غذایی که می خورید را به جای این که ذخیره کند می سوزاند، احتمال اضافه وزن ناخواسته بسیار کمتر خواهد بود. آب رسانی مناسب به بدن، بدن را وا می دارد تا چربی های انباشته شده را بسوزاند و سلول های چربی را به انرژی تبدیل کند.

پیش از غذا آب بنوشید

آب یک ضداشتهای طبیعی است! چون معده را به خوبی پُر می کند و باعث احساس سیری می شود. نوشیدن آب قبل و حین خوردن به شما احساس سیری برای مدت طولانی تری می دهد. زمانی که احساس سیری کنید، کمتر هم می خورید. نوشیدن آب پیش از غذا می تواند سبب شود در هر وعده، ۷۵ کالری کمتر مصرف کنید.

جایگزین کردن نوشابه های گازدار با آب

نوشابه های گازدار یا نوشیدنی های گاز کربنیک حاوی مقادیر زیادی قند هستند که باعث اضافه وزن، چاقی، دیابت و سایر بیماری های مزمن می شوند. به جای سرکشیدن قوطی نوشابه، آب بنوشید. آب، سیرابتان می کند، ارگان های بدن را روان می کند، و سموم را از سیستم بدنتان خارج می نماید بدون این که قند اضافی به آن وارد کند. از طرفداران آب نیستید؟ سعی کنید با آب معدنی یا خوردن میوه جات و سبزیجات آبدار جایگزینش کنید.

آب سرد بنوشید

آب سرد، سرعت سوخت و ساز را بالا می برد. دمای پایین و سرد آب، بدن را مجبور می کند برای تعدیل دمای درونی اش، سخت تر کار کند. این حالت منجر به افزایش سرعت متابولیسم می شود.

حین ورزش آب بنوشید

هیچ چیزی مانند آب، عطش را فرو نمی نشاند، و نوشیدنی های ورزشی هم جایگزین ضعیفی برای آب محسوب می شوند. نوشیدن آب بین تمرینات ورزشی، مفاصل را نرم و روان می کند، از گرفتگی عضلات جلوگیری کرده و سلول ها را تغذیه و تقویت می نماید. آب رسانی مناسب و کافی این اطمینان را به شما می دهد که مایعاتی را که حین ورزش با تعریق از دست داده اید، جایگزین می کنید.

پیرو قانون ۸ لیوان آب در روز بنوشید

خیلی ساده است، روزانه ۸ لیوان آب بنوشید تا وزن ایده آل تان را حفظ کنید. این قانون توسط بیشتر متخصصان تغذیه توصیه می شود.

افزایش احساس سیری

تست های بالینی نشان می دهند نوشیدن آب قبل و حین وعده های غذایی، احساس سیری را افزایش می دهد. اگر احساس رضایت و سیری بیشتر شود، یعنی کالری کلی کمتری دریافت می گردد. همه این ها کاهش وزن تدریجی را دربر دارد. البته از طرفی هم برخی متخصصان معتقدند که نوشیدن آب زیاد بین غذا خوردن موجب بروز مشکلات گوارشی می شود.

منبع: روزنامه آرمان

آب پنیر و تاثیر آن در لاغری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ