مصرف روزانه این ماده مغذی سلامت شما را تضمین می‌کند

a.mahammadi
مصرف روزانه یک الی 2 عدد گردو برای حفظ سلامتی بدن بسیار حائز اهمیت است.
پیام فرح بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: گردو یک ماده بسیار مغذی است که سرشار از انرژِی، موادمعدنی، آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌هایی نظیر ویتامین E  و B است.

وی افزود: گردو جزو خانواده مغزدانه هایی است که مرتبط با خانواده چربی هستند، هر 100 گرم گردو حدود 650 کالری انرژی به ما می دهد و جزو مغز دانه های با انرژی بالا یا چرب محسوب می شود

فرح بخش تصریح کرد: افرادی که گردو مصرف می کنند از آنجایی که گردو یک منبع خوب اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی به شمار می آید، افراد می توانند به صورت روزانه از آن بهره ببرند؛ البته چون جزو مغزدانه ها و چربی ها است، وزن فرد را به راحتی افزایش می دهد.

فرح بخش تاکید کرد:مصرف روزانه یک الی 2 عدد گردو در برنامه ی تغذیه روزانه گنجانده شود و مصرف آن برای کودکان در حال رشد فراموش نشود؛ همچنین گزینه بسیار مناسبی برای کودکان کم وزن محسوب می شود، چون انرژی بسیاری در اختیار آنها می گذارد.

وی در خصوص فیبر موجود در گردو عنوان کرد: گردو سرشار از فیبر است و این فیبرها تاثیر به سزایی در عملکرد روده ها دارند؛ در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحتتر انجام دهند.

فرح بخش در پایان درخصوص عوارض ناشی از مصرف بیش از حد گردو یاد آور شد: تنها عارضه مصرف زیاد گردو چاقی است، برای همین افراد در گروه های سنی مختلف باید در مصرف گردو اعتدال را رعایت کنند تا دچار عوارض ناشی از اضافه وزن نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مالیدن پوست گردوی تازه موجب تقویت لثه ها می شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ