آب برنج بخورید تا سالم بمانید!

faateme1366
برنج خوراکی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که امروزه در تغذیه مردم جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. اما جالب است بدانید که " آب برنج" را نباید دور ریخت زیرا فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

” آب برنج” ماده بسیار مفیدی برای پوست و موهاست و به علاوه خواص متعددی برای سلامتی دارد. سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و برای درمان اختلالات گوارشی به خصوص اسهال و استفراغ عالی است. همچنین برای افزایش ترشح شیر مادر نیز توصیه می شود.

آب برنج منبع غنی از ویتامین های گروه B از جمله اسید فولیک، آهن، پتاسیم، روی و منیزیوم است. همه این مواد موجود در برنج هنگام طبخ وارد آب می شوند. همچنین آب برنج سفید نسبت به برنج قهوه ای حاوی مقدار بیشتری از این ترکیبات است. از جمله فواید آب برنج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    تامین انرژی

    درمان و پیشگیری از ناراحتی های گوارشی مانند اسهال، استفراغ و حالت تهوع

    کمک به تنظیم دمای بدن

    افزایش قدرت شیردهی برای خانم های باردار و شیرده

    مؤثر در بهبود تحریکات پوستی

    پیشگیری و  درمان یبوست

آنتی اکسیدان های آب برنج در کنار ویتامین ها و مواد معدنی می تواند از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت کند، با التهابات و تحریکات پوستی مقابله کند و از پیری زودهنگام پیشگیری کند.

یکی از مهم ترین ترکیبات آب برنج اینوزیتول است که به رشد سلول ها و تحریک جریان خون کمک می کند. این ماده به خصوص برای پیشگیری از بروز علائم زودهنگام پیری و بروز جوش های باز روی پوست مؤثر است. در واقع استفاده از آب برنج موجب صافی و شفافیت بیشتر پوست، بهبود تحریکات پوستی، تامین پروتئین پوست و درخشندگی و نرمی قابل توجه موها را در پی دارد.

البته باید توجه داشت که برای تهیه آب برنج فقط باید آب را همراه برنج 20 دقیقه پخت و پس از صاف کردن استفاده نمود. در مورد خانم های باردار و شیرده توصیه می شود روزی 8 تا 10 فنجان مصرف شود.

منبع: ایلنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ