کنگره بین المللی ایمونولوژی وآلرژی ۷ تا ۱۰ اردیبهشت ماه

faateme1366
به نقل از روابط عمومی این کنگره، دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران با بیان اینکه سیزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی وآلرژی ایران در تبریز برگزار می شود، اظهار کرد: این کنگره از ۷ الی ۱۰ اردیبهشت ماه در مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار می شود.

جعفر مجیدی ارایه آخرین یافته های علمی در خصوص شاخه های مختلف ایمونولوژی، تبادل اطلاعات میان اساتید داخل و خارج و دانشجویان در قالب شرکت در پانل های مختلف مثل آلرژی و ایمونوتراپی سرطان، التهاب، بیماری های روماتیسمی و اتوایمیون، ایمونولوژی ورزشی، ایمونولوژی تغذیه، ارتباط مستقیم ما بین اساتید خارج از کشورنظیر ایتالیا، برزیل، فنلاند، اسپانیا، امریکا، سوئد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منظور کسب ایده برای استفاده در قالب فرصت های مطالعاتی را از اهداف این کنگره عنوان کرد.

وی سپس افزود: یکی از مهم ترین اهداف کنگره نشان دادن توان بالای علمی ایران به اساتید خارج از کشور و به نمایش گذاشتن اخلاق مهمان نوازی اسلام و ایران به میهمانان خارج و زدودن ایران هراسی است.

 دبیر علمی این کنگره با تاکید بر اینکه کنگره بین المللی ایمونولوژی وآلرژی جزو پرشرکت کننده ترین کنگره ها با بیشترین تعداد مقالات بوده که از اساتید برجسته ایمونولوژی از سراسر کشور استفاده کرده است، افزود: محورهای اصلی این کنگره شامل پانل های آلرژی، التهاب، ایمونولوژی و ایمونوتراپی سرطان، بیماری های روماتیسمی و اتوایمیون، تحقیق و توسعه تولید آنتی بادی های مونوکلونال، ایمونولوژی ورزشی، ایمونولوژی تغذیه، ایمونولوژی پیوند، ایمونولوژی باروری است.

مجیدی اظهار داشت: محورها بر اساس نیاز کشور به تحقیق و توسعه در این زمینه ها و بر پایه علاقه دانشجویان جهت کسب ایده و اطلاعات بیشتر در این فیلدها انتخاب شده است.

دبیر علمی این کنگره سپس گفت: موضوع کنگره مربوط به شاخه ها و فیلد های مختلف ایمونولوژی است ولی سایر رشته ها مثل ژنتیک، بافت شناسی، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و دامپزشکی نیز می توانند در پانل های مرتبط مقالات خود را ارایه و به تبادل نظر بپردازند.

وی در خصوص دستاوردهای برگزاری این کنگره برای دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از پنج دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور توان برگزاری کنگره های بین المللی در سطح بالا را دارد و گروه ایمونولوژی تبریز پتانسیل برگزاری همچون کنگره هایی به لحاظ داشتن اعضای هیت علمی توانمند، مرکز تحقیقات ایمونولوژی و سابقه تربیت دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری ایمونولوژی را دارد.

مجیدی افزود: این کنگره برای دانشگاه ۱۰۰ امتیاز کسب خواهد کرد و به لحاظ اخذ مجوز بازآموزی برای رشته های مختلف مثل علوم آزمایشگاهی، پاتولوژی، غدد، روماتولوژی و دیگر رشته های علوم بالینی زمینه به روز نمودن اطلاعات اساتید و دانشجویان رشته های مختلف فوق الذکربه وجود آورده، در نتیجه زمینه وبستر آشنایی و کسب ایده برای دانشجویان ارشد و دکترای ایمونولوژی را به لحاظ ارتباط مستقیم بااساتید برجسته داخل و خارج فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: اکثر محورهای کنگره سیزدهم مشابه محورها و پانل های کنگره یازدهم و دوازدهم هستند، البته به دلیل محدودیت فضای فیزیکی در مقایسه با برج میلاد تهران تعداد پانل ها نسبتا کم و برخی ها در هم ادغام شده اند البته برخی از محور ها نیز مثل ژن درمانی و سلول درمانی، ایمونوتراپی سرطان تلاش شده با کیفیت بهتر برگزار شود.

دبیر علمی این کنگره با بیان اینکه تمام خلاصه مقالات اساتید محترم و دانشجویان داخل و خارج در نشریه Iranian journal of immunology که در پایگاه معتبر ISI نمایه شده است، چاپ خواهد شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر در کنگره ثبت نام کرده اند و بیش از ۷۰۰ مقاله به کنگره ارسال گردیده و داوری شده و برابر تصمیم کمیته علمی انجمن ایمونولوژی و آلرژی بعضی مقالات رد شده و اکثر مقالات رسیده به صورت سخنرانی یا پوستر پذیرفته شده اند و هر مقاله به سه داور ارسال شده و توسط نظر سه داورامتیاز بندی شده اند.

وی در پایان یادآور شد: افرادی که مقالاتشان رد شده اند می توانند در سخنرانی ها و کلیه پانل های مورد علاقه خود شرکت کرده و استفاده حداکثر را از کنگره کسب کنند.

منبع: مهر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ