ابتلا به دیابت به سن دانش آموزان رسید

a.mahammadi
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اضافه‌وزن خانم‌ها از آقایان بیشتر است، گفت:‌ دیابت در کشور رو به گسترش است و این موضوع یکی از خطرات جدی حوزه سلامت محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که «چه توصیه‌ای برای مردم در موضوع دیابت دارید و آیا خودتان در خانواده فرد مبتلا به دیابت دارید»، اظهار داشت:‌ خیر،‌ فرد مبتلا به دیابت در خانواده نداریم.
وی افزود: به عنوان مسئول بهداشت دولت توصیه مبارزه با چاقی می‌کنم زیرا چاقی بنای تمام بیماری‌ها است و پرخوری نیز یکی دیگر از این موارد است؛‌ 35 درصد از آنچه روزانه استفاده می‌کنیم مورد نیاز بدن نیست و تبدیل به چربی، چاقی و دیابت می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه بیماری‌های مفصلی، کبد چرب و بیماری‌هایی که برخی از آنها با علم امروز قابل درمان نیست،‌ همگی از چاقی نشأت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در مورد بچه‌ها تنقلاتی که مصرف می‌کنند و در مورد غذا، خانم‌ها مراقب باشند زیرا اضافه وزن خانم‌ها از آقایان بیشتر است.
وی افزود: کسی که دیابت دارد تمام رگ‌های بدنش دچار ابتلاست و از مغز و چشم گرفته که باعث کوری می‌شود؛ ضمن اینکه شایع‌ترین علت کوری دیابت است؛‌ پیوند کلیه، پیوند قلب، سکته قلبی و سکته مغزی نیز از چاقی، مصرف قند و دیابت است.
وی ادامه داد: امسال سعی می‌کنیم یکی از معضلات سلامتی که اضافه وزن و دیابت است را پیشگیری کنیم و در این زمینه از مردم تشکر می‌کنم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه باید به سلامت دهان و دندان و سلامت اعصاب و روان اهمیت داد، تصریح کرد: اگر تمام موارد را با هم بخواهیم سخت است، اما امیدوارم مردم به وزن خودشان و مصرف شکر و شیرین‌کننده‌ها اهمیت دهند.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما سن دیابت به سن دانش‌آموزان رسیده است، گفت:‌ بله، دیابت در کشور رو به گسترش است و یکی از خطرات جدی حوزه سلامت محسوب می‌شود که هزینه بسیار زیادی را تحمیل می‌کند.
وی تصریح کرد: یکی از اندام‌هایی که مبتلا می‌شود کلیه است و اگر با همین وضع پیش برویم در 10 سال آینده سالانه 2500 میلیارد تومان باید برای دیالیز و خدمات این بیماری هزینه کنیم.
منبع: سلامت نیوز

ضرورت خوردن میان وعده برای بیماران دیابتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ