بعد از سکته مغزی جوان ۲۱ ساله، پزشکان بخشی از جمجه او را برداشتند+عکس

مهرناز زاوه
او شش ماه را در مرکز سنجش عصب‌شناختی بیمارستان گذراند و همواره کلاه مخصوصی روی سرش بود تا از بخش خاص جمجمه‌اش محافظت کند. در حال حاضر باید برخی مهارت‌های اصلی مانند صحبت کردن و استفاده از سرویس بهداشتی را دوباره تمرین کرده و یاد بگیرد.

در ماه می سال گذشته الکس ولنتاین ۲۱ ساله بعد از سپری کردن ۱۰ مایل از مسابقات دوی نیمه-ماراتن ناگهان نیمه سمت چپ بدنش از کار افتاده و نقش زمین شد و از هوش رفت. او را بلافاصله به بیمارستان منتقل کردند که در آن جراحان بخشی از جمجمه او را جدا کردند تا مانع از آن شوند که تورم آن به مغز آسیبی وارد کند.
او درباره این اتفاق می‌گوید: در ده مایل اول کمی احساس سرگیجه داشتم اما گذاشتم به حساب خستگی و به راهم ادامه دادم. بعد متوجه شدم که نیمی از بدنم هیچ سیگنالی از سوی مغز دریافت نمی‌کند، و همان موقع افتادم روی آسفالت جاده.
او شش ماه را در مرکز سنجش عصب‌شناختی بیمارستان گذراند و همواره کلاه مخصوصی روی سرش بود تا از بخش خاص جمجمه‌اش محافظت کند. در حال حاضر باید برخی مهارت‌های اصلی مانند صحبت کردن و استفاده از سرویس بهداشتی را دوباره تمرین کرده و یاد بگیرد. او اکنون با کمک بریس بلند پا و عصای مخصوص راه می‌رود. از طرفی تمرینات خود را هم شروع کرده و امیدوار است بتواند به زودی به میدان بازگردد، احتمالا در لیگ معلولان.


خودش می‌گوید: از این می‌ترسم که نتوانم دوباره بدوم، فکر نمی‌کنم که خطر اینکه یک بار دیگه سکته کنم چندان زیاد باشد. در حال حاضر هر روز ورزش می‌کنم، زمان زیادی را برای تمرین کردن و قایقرانی وقت می‌گذارم، اما هدف این است که به دو میدانی برگردم.


این دانشجوی رشته الکترونیک تمام هدفش آن است تا با مطالعه بیشتر بتواند نوعی تکنولوژی ابداع کند تا به بهبود سایر افراد معلول و ناتوان در این زمینه کمک کرده باشد. او می‌گوید: هدفم این است که در آینده شغل طراحی و ساخت سریع ابزارهای سفارشی راه بیاندازم تا به افراد معلول و آسیب‌دیده کمک کنم که در محیط کاری‌شان مشکلی نداشته باشند. یکی از چیزهای بزرگی که یاد گرفتم مسائلی بود که قبلا توجه چندانی به آنها نداشتم، چیزهای ساده‌ای مثل توانایی دوش گرفتن، توالت رفتن یا غذا درست کردن. سرتاسر این اتفاق برایم بسیار آزاردهنده و در عین حال ارزشمند بود.
منبع: dailymail

جراحی سه ساعت و نیمه برای برداشتن زگیل‌های عجیب مرد درختی+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ